رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفت: برنامه‌های کاهش آسیب مسیر بسیار خوبی را طی می‌کرد ولی تشکیل کمپ‌های درمانی برای معتادان تمام زحمات ما را بر باد داد.

اعتیاد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، دکتر مینو محرز، با اشاره به شروع موج سوم ایدز در کشور بیان کرد: برنامه‌های کاهش آسیب مسیر بسیار خوبی را طی می‌کرد ولی متأسفانه با مدیریت جدید مواد‌مخدر همه زحماتی که در این زمینه انجام داده بودیم از بین رفت.

وی در ادامه گفت: کمپ‌های درمانی ایجاد شده برای معتادان از نظرعلمی کاملا منسوخ شده و ما مخالف آن هستیم به این دلیل که این کمپ‌ها باعث شده تا معتادان در یکجا جمع شوند و از مواد به‌صورت مشترک استفاده کنند. این امر موجب می‌شود تا این افراد ایدز را به جامعه منتقل کنند. امیدواریم این برنامه را مسئولین مربوطه ادامه ندهند زیرا ما نگران افزایش وحشتناک و ناگهانی ایدز درکشور هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات ایدزهمچنین خاطرنشان کرد: ما بارها در مورد تاثیرات منفی این کمپ‌ها صحبت کرده‌ایم. در واقع همه این مسائل به‌ضرر بهداشت است، باید تصمیماتی که گرفته می‌شود کاملاً با سایر سازمان‌ها هماهنگ باشد زیرا مردم نتیجه کارها و تصمیمات غلط برخی مسئولین را نمی‌توانند پرداخت کنند.

دکتر مینو محرز در ادامه بیان کرد: 30 سال پیش در اروپا و آمریکا این کمپ‌ها را امتحان کردند و با مطالعات انجام شده متوجه شدند اثرات منفی دارد. ما نیز عملا دیدیم زندانی کردن افراد معتاد در کمپ‌ها باعث بیماری‌هایی نظیر هپاتیت و ایدز می‌شود. بنابراین بهتر است به جای هزینه کردن بر کمپ‌ها برای کاهش آسیب، برای آگاهی‌دادن و پیشگیری هزینه کنند.

کد خبر 143552
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز