پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

شما به بازیافت و محیط‏زیست علاقه دارید؟ به باغبانی چه‏طور؟ یا حتی به ساخت کاردستی؟

هفته‌نامه دوچرخه شماره 615

یکی از کارهایی که در روزهای گرم تابستان می‌‏توانید انجام دهید، بازیافت مواد داخل خانه و استفاده از آنها برای ساخت یک وسیله تزیینی یا کاربردی است. با این کار شما هم از تولید زباله بیشتر جلوگیری و به محیط‏زیست کمک می‌‏کنید و هم یک وسیله می‌‏سازید و در اوقات فراغت، خودتان را مشغول می‌‏کنید. یکی از کارهایی که می‌‏توانید انجام دهید کاشت گیاهان در کفش‏های قدیمی و کهنه است. همان‏طور که می‌‏دانید جنس بیشتر کفش‏‌ها از انواع پلاستیک است که تجزیه‏ناپذیر هستند و باید بازیافت شوند.

خوب پس اگر آنها را به یک گلدان تبدیل کنید، هم از تماشای آن لذت خواهید برد و هم از تولید زباله جلوگیری می‌‏کنید. برای این کار کافی است کفش کهنه‏ای را بردارید و با درل ته آن را سوراخ کنید تا آب در آن جمع نشود. بعد مثل یک گلدان داخلش خاک بریزید و گیاه را در آن بکارید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌‏توانید بکنید، ساخت کیسه‏‌ها یا ساک‏های خرید است.‌‌ همان طور که می‌‏دانید کیسه‏های پلاستیکی یکی از بد‌ترین زباله‏‌ها هستند که هر روزه تعداد زیادی از آنها در خانه هر یک از ما تولید می‌‏شود. یکی از کارهایی که می‌‏شود کرد استفاده از کیسه‏های خرید پارچه‏ای است که هم دوام دارند و هم بازیافتی هستند. اما شما می‌‏توانید با زباله‏های غیرقابل بازیافتی هم کیسه درست کنید. برای این کار کافی است نگاهی به دور و برتان بیندازید. خیلی چیز‌ها هستند که می‌‏توانند به شما ایده بدهند.

علاوه بر وسیله‏های کاربردی بازیافتی بد نیست سراغی هم از هنر بازیافت بگیرید. یعنی ساخت وسیله‏هایی که تنها جنبه تزیینی دارند. انواع ظرف‌های یک بار مصرف، قطعات الکتریکی خراب، وسایل کهنه و غیر قابل استفاده جزو این دسته از وسیله‏‌ها هستند. مجسمه، چراغ، تابلو، کیف و... خیلی کار‌ها می‌‏شود کرد، نه؟ دست به کار شوید و از خلاقیتتان استفاده کنید. اگر هم چیزی ساختید که خیلی خوب شد و از کارتان راضی بودید، عکس آن را برایمان بفرستید. خدا را چه دیدید، شاید به خاطر این کار زیست‏محیطی جایزه هم گرفتید!

کد خبر 143463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز