همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش با اشاره به شرایط پذیرش در دوره روزانه، گفت: قبول شدگان این دوره حتی با دادن انصراف نیز مجاز به شرکت در آزمون سال بعد نیستند.

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه تغییر رشته و یا انتقال پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری به ویژه دوره روزانه با توجه به آیین‌نامه‌ها و مقررات موجود و نیز به دلیل محدودیت‌هایی که برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وجود دارد، بسیار مشکل است، اظهار کرد: داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته و دانشگاه دقت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به میزان استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگران، گفت: داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان از سال 1368 به بعد و داوطلبانی که با استفاده از سهمیه شاهد از سال 1376 به بعد، یکبار در شته‌های تحصیلی دوره روزانه کنکور پذیرفته شده یا می‌شوند اعم از اینکه از رشته قبولی انصراف داده یا در رشته قبولی ثبت‌نام کرده یا نکرده باشند مجاز به استفاده مجدد از این سهمیه‌ها نخواهند بود.

 انتقال دانشجویان از دوره شبانه به دوره‌های روزانه ممنوع است

خدایی با اشاره به شرایط دوره‌های شبانه، گفت: انتقال دانشجویان از دوره شبانه به دوره‌های روزانه ممنوع است.

وی با تاکید براینکه به هیچ وجه خوابگاه، وام تحصیلی، سرویس ایاب و ذهاب و تسهیلات رفاهی به دانشجویان دوره شبانه تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود رشته بومی منطقه خود را انتخاب کنند.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه دانشجویان دوره شبانه تابع مقررات آموزشی دوره روزانه هستند، تصریح کرد: برنامه آموزشی این دوره عینا همان برنامه‌های آموزشی دوره روزانه است.

انتقال و تغییر رشته دانشجویان نیمه حضوری به دانشگاه پیام نور

معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه به پذیرفته‌شدگان نیمه حضوری به هیچ وجه خوابگاه، وام تحصیلی و سایر امور رفاهی به دانشجو تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: مقررات آموزشی این دوره‌ها همانند مقررات آموزشی دانشگاه پیام نور است و تشکیل کلاس‌ها به صورت کلاس‌های رفع اشکال و حداکثر دو روز در هفته با نظر دانشگاه است.

خدایی با تاکید بر اینکه انتقال و تغییر رشته دانشجویان دوره‌های نیمه حضوری و دانشگاه پیام نور به شرط دارا بودن سایر شرایط و ضوابط امکانپذیر است، تصریح کرد: به فارغ التحصیلان دوره‌های مجازی مدرک رسمی مورد تایید وزارت علوم اعطاء می‌شود.

تغییر رشته برای پذیرفته‌شدگان سهمیه مناطق محروم ممنوع است

وی در خصوص شرایط پذیرش در رشته‌های تحصیلی مناطق محروم، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای تامین بخشی از نیروی انسانی متخصص استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری،‌ سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان، تعداد 500 نفر در رشته‌های مورد نیاز هر یک از مناطق مذکور علاوه بر ظرفیت رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از میان داوطلبان بومی استان، ‌گزینش و معرفی می‌شوند.

معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه پذیرش در این رشته‌ها از میان داوطلبان بومی هر یک از استان‌های ذکر شده و بدون اعمال هرگونه سهمیه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تغییر رشته این دسته از پذیرفته شدگان ممنوع است و انتقال محل تحصیل برای پذیرفته‌شدگان سهمیه مناطق محروم منوط به موافقت استانداری ذیربط در محدوده قطب دانشگاهی است.  

کد خبر 143437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز