همشهری آنلاین- ندا شریف: بعضی وقت‌ها بعد از شستشوی ظرف‌ها با ماشین ظرفشویی لکه‌هایی سفید روی آن‌ها باقی می‌ماند. کیفیت آب، درجه حرارت آن، فشار آب مصرفی و نوع شوینده از جمله علل این مشکل هستند.

چطور لکه‌های ظرف‌های ماشین‌ظرفشویی را از بین ببریم؟

به عنوان یک راه‌حل می‌توانید یک یا دو پیمانه سرکه سفید را در دور آخر شستشو به ماشین ظرفشویی اضافه کنید.

لازم به ذکر است بعضی از سازندگان استفاده زیاد از سرکه را به دلیل آن که اسید ضعیفی است که به مرور ممکن است به دستگاه صدمه بزند، پیشنهاد نمی‌کنند.

چه عواملی باعث ایجاد لکه‌های سفید روی ظرف‌های شسته شده می‌شوند؟

1- سختی آب:

آب‌های سخت که دارای مقادیر زیادی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم هستند روی ظروف لکه‌های سفید و رسوب برجا می‌گذارند. در خانه‌های دارای آب سخت، رسوبات روی در حمام، شیرآلات سرویس‌های بهداشتی و ظرف‌های قدیمی دیده می‌شود.

چطور لکه‌های ظرف‌های ماشین‌ظرفشویی را از بین ببریم؟بعضی افراد برای حل این مشکل و کاهش سختی آب از سیستم‌های تصفیه‌کننده استفاده می‌کنند. در بعضی از ماشین‌های ظرفشویی این مشکل داخل ماشین برطرف شده است. آن‌ها دارای سیستم مخصوص مناطق دارای آب سخت و رسوبی هستند. بعضی از شوینده‌ها نیز به صورت آماده به حل این مشکل کمک می‌کنند.

2- درجه حرارت آب:

شاید علت لکه‌های سفید روی ظروف، نوع پودر مصرفی باشد که در هنگام شستشو خوب حل نمی‌شود. این مسئله به خصوص وقتی آب سرد باشد، بیش‌تر اتفاق می‌افتد. معمولا برای شستشو درجه حرارت حدود 50 درجه مناسب است.

3- مقدار پودر مصرفی:

بعضی وقت‌ها زیاد ریختن پودر باعث ایجاد لک‌های سفید می‌شود. در مورد مقدار مناسب پودر سوال کنید.

احتمال دیگر تاریخ مصرف پودرهای شوینده است. پودرهایی که تازه تولید شده باشند، بهتر حل می‌شوند.

پودر ظرفشویی را در جای خشک و سرد نگه‌داری کنید.

4- فشار آب:

فشار آب می‌تواند در قدرت شویندگی پودر و در تمیز شدن ظرف‌ها مشکل ایجاد کند. اگر ماشین‌ظرفشویی به خاطر فشار کم آب خوب کار نکند، روی ظرف‌ سفیدک ایجاد می‌کند. می‌توان ساعاتی که از آب کم‌تر استفاده می‌شود را برای شستشو انتخاب کرد یا اگر مشکل همیشگی است از پمپ برای افزایش فشار استفاده کرد.


http://www.ehow.com

کد خبر 143435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز