همشهری آنلاین: یک نویسنده آمریکایی تصریح کرد فوران اجتماعی عظیم و قیام گسترده مردمی در انگلیس در راه است.

london600

به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، استفن لندمن (Lendman) گفت: دولت انگلیس می‌خواهد برای مقابله با نا آرامی‌ها از پلیس آمریکا کمک بگیرد.

برخورد خشنی که دولت انگلیس به دنبال آن خواهد بود همان چیزی است که در آمریکا و شمار دیگری از کشورها اتفاق افتاده است.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس دقیقا همان کار آمریکا را می‌خواهد انجام بدهد. شروع نا آرامی های انگلیس پس از کشته شدن یک جوان سیاهپوست در محله تاتنهام در شمال لندن بود. این دقیقا همان اتفاقی است که در آمریکا ودیگر کشورهای غربی رخ می‌دهد.

در این کشورها سیاهپوستان کشته می شوند. کشته شدن مارک دوگان جوان بیست و نه ساله انگلیسی اتفاقی بود که با تحریک نیروهای دولتی انگلیس صورت گرفت. فکر نمی‌کنم فقط نیروهای پلیس با تیراندازی به سمت این جوان سیاهپوست مقصر بوده باشند.

فقط پلیس به سمت مارگ دوگان شلیک نکرد بلکه دولت دیوید کامرون در ان دست داشت زیرا کامرون همانند باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا آلت دست و بازیچه سیاسی برای صاحب ثروت و زر است.

گروهی از طبقات اجتماعی در شرایط بحران اقتصادی جاری در امریکا به شدت پولدار شده‌اند.

این درحالی است که بیکاری و فقر و بی خانمان شدن در کشور گسترش پیدا کرده است و روزبه روز بدتر و بدتر می‌شود.

نویسنده آمریکایی در ادامه افزود: دولت‌های اروپایی و آمریکا برای مقابله با بحران مالی و اقتصادی به اجرای سیاست ریاضت اقتصادی روی می‌اورند. این اقدام همانند ریختن بنزین روی اتش است که نتیجه ان شعله ورتر شدن هرچه بیشتر اتش است.

نگرانی شدیدی در انگلیس و آمریکا و کشورهای اروپایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است این کشورها شاهد فوران اجتماعی عظیمی باشد. تیراندازی به سمت یک جوان سیاهپوست در انگلیس برای دامن زدن به مسائل نژادپرستانه بوده است بطوریکه سفیدپوستان و سیاهپوستان از یکدیگر جدا شوند زیرا دولتمردان انگلیسی به خوبی می‌دانند که اگر انها با یکدیگر متحد شوند می تواند اهرم قدرتمندی برای رسیدن به عدالت اجتماعی شوند. البته مسائل دیگری هم مطرح است. درواقع، تلاش می‌شود با ایجاد این ناارامی ها توجه مردم از مسائل اصلی منحرف شود. وضع اقتصادی انگلیس بسیار وحشتناک است. اجرای ریاضت اقتصادی سبب خواهد شد وضع اقتصادی انگلیس از این هم بدتر شود و درنتیجه مردم واکنش نشان خواهند داد.

استفن لندمن گفت: وقتی مردم همه چیزشان را از دست بدهند و دیگر چیزی برای از دست دادن نداشته باشند از هیچ چیز نخواهند ترسید و اماده خواهند بود هرکاری انجام بدهند.

این همان وضعی است که در حال حاضر در انتظار جامعه انگلیس است. دولت انگلیس برای اینکه از بروز چنین مشکلی جلوگیری کند می‌خواهد سر فتنه را قطع کند.

در این میان باید به مسائل اصلی توجه داشت و اینکه چه کسی از این بازی سود می‌برند و چه کسی بازنده میان است. دولت انگلیس برنده این میدان است زیرا می‌تواند اعتراض‌ها را سرکوب کند و برای خودش این موقعیت را ایجاد کند که حداکثر ثروت وقدرتی را که می‌خواهد از جامعه انگلیس بمکد و ثروت طبقات کارگری و اسیب پذیر کشور را به نفع خودش مصادره کند و سبب شود وضع زندگی انها بدتر شود. نتیجه این وضعیت تشدید خشم در جامعه انگلیس خواهد بود. اتفاقاتی که در یک هفته گذشته در انگلیس رخ داد، ازمایشی بود که دولت انگلیس به راه انداخت تا ببیند برای مقابله با مردم در شرایط بروز بحران بزرگتر باید چه اقداماتی صورت خواهد داد. این قیام بزرگتر رخ خواهد داد. این قیام ترسناکتر خواهد بود و دولت انگلیس می خواهد برای این وضعیت اماده باشد.

دعوت از بیل براتون، رئیس پلیس سابق نیویورک و لس انجلس برای کمک به دولت انگلیس برای مقابله با آشوب‌ها برای همین منظور است. دولت انگلیس می‌خواهد همانند پلیس آمریکا رفتار کند که مردم را می‌کشند بدون انکه برایشان اهمیتی داشته باشد. این اقدامات به منظور امادگی برای مقابله با ناارامی‌های اجتماعی است که در اینده رخ خواهد داد. دولت انگلیس برای مقابله با این ناارامی‌ها هرکاری صورت خواهد داد.

بی تردید خون‌هایی ریخته خواهد شد. ساختار تشنه ثروت و پول در انگلیس می‌خواهد با ایجاد تفرقه در کشور مانع از وقوع چنین رویدادهایی شود. اما با اجرای طرح‌های دولت انگلیس برای کاهش بودجه دولتی سرانجام روزی فراخواهد رسید که مردم انگلیس اوضاع را به حد انفجار برسانند. اینگونه اقدامات درواقع به منزله بذر انقلاب است که در جامعه انگلیس کاشته می‌شود. اگر دولت‌های انگلیس و آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به گونه درستی به مسائل ومشکلات جاری توجه نکنند، دیر یا زود جامعه منفجر خواهد شد و انقلاب رخ خواهد داد و دولتمردان کنونی از عرصه قدرت بیرون انداخته خواهند شد یعنی همان اتفاقی که باید بیفتد.

کد خبر 143220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز