همشهری آنلاین: سازمان سنجش آموزش کشور در سومین اطلاعیه خود درباره اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 90، شرایط پذیرش برخی از دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

آزمون

به گزارش خبرگزاری مهر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری سال 90 باید به اصلاحات مربوط به برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در دفترچه راهنما توجه کنند.

بر اساس این اصلاحات، دانشگاه تبریز فقط محل تحصیل رشته‌های کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی و کاردانی تکنولوژی مواد غذایی در دانشکده کشاورزی شهرستان اهر بوده و محل تحصیل سایر رشته‌های کشاورزی این دانشگاه در تبریز است. همچنین دانشگاه تبریز، شرایط دانشگاه را برای مجموعه مهندسی عمران و مجموعه مهندسی مکانیک اعلام کرده است.

در اصلاحات دفترچه یادآور شده است: محل تحصیل رشته فقه و حقوق اسلامی دانشگاه شهرکرد در محل دانشکده علوم انسانی شهرستان فارسان بود و رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان مخصوص داوطلبان بومی شهرستان ابهر و فاقد خوابگاه است.

در ادامه این تغییرات آمده است: مجتمع آموزش عالی نیشابور به دانشگاه ارتقا یافته و نام صحیح آن "دانشگاه نیشابور" است. همچنین این دانشگاه فاقد خوابگاه دولتی بوده و دانشجویان می‌توانند از خوابگاه‌های خودگردان در سطح شهر و با هزینه حدوداً 4 میلیون و 500 هزار ریال در سال استفاده کنند.

همچنین دانشگاه صنعت نفت واحد محمود آباد شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته مهندسی کشتی ـ گرایش موتور را اعلام کرده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش ، موسسه غیرانتفاعی سوره در اصلاح برای کد رشته ها اعلام کرده است پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مهندسی معماری، معماری داخلی و مدیریت فرهنگی و هنری مؤسسه غیرانتفاعی سوره به صورت شرایط خاص است و داوطلبان برای اطلاع از شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی این مؤسسه به اطلاعیه سازمان سنجش مراجعه کنند.

در بخش دیگری از این اصلاحات آمده است: پذیرش دانشجو در رشته علوم اقتصادی گرایش اقتصاد صنعتی دوره شبانه دانشگاه علامه طباطبایی تهران (کد 9315) صورت نخواهد گرفت و این رشته از ردیف رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 90 حذف شده است.

کد خبر 142935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز