چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: دولت، موظف به جلوگیری از تکدی و واداشتن گدایان به کارهای مناسب و مفید و نگاهداری و مراقبت از آنان است اما برخورد ثابت با این افراد، دستگیری، محاکمه و رها کردن دوباره‌شان است.

متکدیان

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران این بار از جریمه متکدیان خبر داده است. رضا جاگیری درباره جریمه متکدیان، گفت: 900متکدی را جمع‌آوری و به مراکز منتقل کرده‌ایم، احکام قضایی آنها صادر و پیگیری‌های لازم برای اجرای حکم انجام می‌شود. در برخی از حکم‌ها فرد تبرئه شده و در برخی نیز جریمه در نظر گرفته می‌شود. 90درصد پولی که به همراه دارند از آنها دریافت می‌شود. در بیشتر موارد متکدیان دوباره به سطح شهر برمی‌گردند اما به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که شرایط برای آنها ناامن باشد و کمتر اقدام به تکدیگری کنند. وی با بیان اینکه طرح ضربتی نیز برای جمع‌آوری متکدیان داشته‌ایم به فارس گفت:

در این طرح مناطق پر آسیب را شناسایی کرده‌ایم. مناطق یک، 2، 3، 5 و 6 بیشترین متکدی را دارند. در این طرح همچنین واحدهای گشتی را اضافه کرده و از مناطق خواسته‌ایم اقداماتی در این زمینه انجام دهند. چندی پیش هیأت وزیران مصوبه‌ای را به تصویب رسانده بود که در هر شهرستان مجتمع‌های اردوگاهی راه‌اندازی شود تا افراد متکدی، آسیب‌دیده، بی‌خانمان و در راه‌مانده در آن مستقر شوند. این اردوگاه در شهر تهران که بیشترین فراوانی گدا را دارد هنوز راه اندازی نشده است.

کد خبر 142819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز