همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب تهران، از ارسال پرونده عامل ترور شهید علیمحمدی با کیفرخواست به دادگاه خبر داد.

شهید علیمحمدی

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ آقای جعفری دولت آبادی در جمع خبرنگاران افزود: جلسه محاکمه پرونده 11 متهم رهاسازی بیماران نیز برگزار شد و منتظر حکم هستیم.

وی در خصوص پرونده طلبه علی خلیلی نیز گفت: به علت مشخص نبودن وضع جسمانی این فرد، منتظر صحبت بیشتر وی با بازپرس هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه این پرونده پنج متهم دارد که همگی بازداشت هستند، افزود: یکی از متهمان ضارب اصلی و بقیه همراهی کنندگان وی هستند.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه وضع مصدوم بسیار نگران کننده است، گفت: ضارب به این عمل اقرار کرده است.

وی در خصوص پذیرش نشدن طلبه خلیلی در اورژانس برخی بیمارستان‌ها نیز گفت: این بخش از پرونده به دادسرای پزشکی ارجاع شده است و تا این لحظه از وزارت بهداشت در این باره گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

جعفری دولت آبادی گفت: در خصوص کمک نکردن به مصدومان اورژانسی، قانونی وجود دارد که این عمل جرم است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص بازداشت و دستگیری افراد دولتی منتسب به جریان خاص نیز گفت: در این خصوص دو پرونده با دو متهم و با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده سی دی ظهور نزدیک است با بیان اینکه تحقیقات این پرونده تکمیل و به دادگاه ویژه روحانیت به علت روحانی بودن متهمان اصلی آن ارسال شده است، افزود: ما از طرف دادگاه ویژه روحانیت برای تحقیق از متهمان پرونده مجوز داشتیم.

وی در خصوص پرونده ترور رضایی نژاد گفت: تحقیقات این پرونده در حال انجام است و در اینکه این عمل ترور بوده تردیدی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده قتل وزنه برداری قدیمی در شهریار نیز گفت: یکی از متهمان دستگیر شده اما ضارب اصلی دستگیر نشده است.

جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده قتل دختر نماینده دوره سوم و چهارم مجلس نیز گفت: جسد این دختر در کهریزک کشف شده و در حوزه قضایی شهر ری است، اما هنوز مظنون آن دستگیر نشده و دادستان شهر ری به طور جدی پیگیر پرونده است.

وی درباره پرونده حفر چاه در منطقه شیان که باعث کشته شدن دو چاه کن شد، گفت: در این خصوص دو نفر دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره جمع آوری معتادان نیز گفت: جلسه خوبی، صبح امروز با ستاد جرائم خاص داشتیم که هماهنگی‌های خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه تصمیم مسئولان این ستاد برای جمع آوری معتادان اعم از بی خانمان ها و توزیع کنندگان مواد مخدر جدی است، افزود: تعدادی که دستگیر شده اند، در کمپ ها نگهداری می‌شوند.

جعفری دولت آبادی ابراز امیدواری کرد: در چند ماه آینده تصمیمات ستاد عملیاتی شود و به زودی تمام معتادان آشکار و بی خانمان در سطح شهر جمع آوری شوند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده اشرار نیز گفت: به علت نا امنی‌هایی که وجود داشته تمام پرونده‌ها در دادسرای شهید مقدس متمرکز شده است و به زودی بخشنامه‌ای برای تخصصی بودن رسیدگی و اغماض نکردن صادر خواهد شد.

جعفری دولت آبادی در خصوص محکوم پرونده فرودگاه پیام (ع. ت) نیز گفت: محکوم این پرونده اخیراً برای اجرای حکم؛ دستگیر و به زندان منتقل شده است.

وی افزود: این فرد اخیراً گفته بود رد مال کرده است اما ما هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم و از طرفی مدعی است که دوران حبسش به اتمام رسیده است، اما به نظر قاضی پنج ماه غیبت دارد.

کد خبر 142802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز