همشهری آنلاین: تایم اعلام کرد 300 نفر از کارکنانش را خواهد کاست تا سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی وب‌سایت‌هایش انجام دهد.

به نوشته نیویورک تایمز شرکت تایم اعلام کرد حدود 300 نفر از کارکنانش در مجله‌های اصلیش از جمله پرسودترین آنها مجله People را خواهد کاست تا سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی وب‌سایت‌هایش انجام دهد. کاهشی به این تعداد که بیشتر از حد انتظار بوده شامل 172 نفر از بخش تحریریه و 117 نفر از بخش تجاری خواهد بود.

مجله تایم 50 نفر از کارکنانش را در جریان این تعدیل نیرو از دست می‌دهد و دفاترش در لس‌آنجلس، شیکاگو و آتلانتا را می‌بندد. تایم قصد دارد که سه خبرنگار "آنلاین"  را در لس‌آنجلس حفظ کند که مستقیما با دبیران مجله در نیویورک کار خواهند کرد.

مجله People که شاید موفق‌ترین مجله در تاریخ آمریکا باشد، 44 نفر از کارکنان تحریریه خود را کنار می‌گذارد، گرچه هفت خبرنگاری جدید در سراسر آمریکا به کار می‌گیرد. این مجله دفاترش را در واشنگتن، میامی، شیکاگو و آستین تگزاس تعطیل می‌کند.

شرکت تایم که بزرگترین ناشر مجلات در آمریکا است و واحدی از شرکت تایم - وارنر به حساب می‌آید، در تلاش است تا با گرایش خوانندگان و آگهی‌دهندگان از نشریات چاپی به اینترنت تطبیق یابد. این شرکت که سود ناخالص آن حدود 18 درصد است، در حال کارآمدتر کردن نشریاتش است تا حضور آنلاین خود را به خصوص در وب‌سایت‌های مجلات ممتازش تقویت کند.

آن اس. مور، مدیر اجرایی تایم، می‌گوید بسیاری از وب‌سایت‌های نشریات این شرکت "به ناقلانی بسیار قدرتمند و پرطرفدار بدل شده‌اند، و برخی دیگر نیز در حال به‌کارگیری طراحی‌های جدید با محتواهای تازه‌تر هستند."

برای مثال به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری‌ها مجله People در وب‌سایتش در حال نتیجه دادن است. اخیرا هنگام اعلام برندگان جوایز سینمایی کره طلایی، سایت people.com  رکورد خودشبرای ترافیک در یک 24 ساعت واحد را شکست و به 39.6 میلیون دیدار از صفحاتش رسید. رکورد قبلی این سایت 28.3 میلیون دیدار از صفحات هنگام عروسی تام کروز بود.

کد خبر 14261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز