دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار پاسخنامه های کنکور سراسری گفت: پاسخنامه های کنکور سراسری سال 90 تا روز چهارشنبه 19 مرداد منتشر می‌شود.

سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزود: تلاش می‌شود تا روز چهارشنبه پاسخنامه‌های داوطلبان کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گیرد.

وی افزود: پاسخنامه‌های کنکور در دو گروه منتشر می‌شود و در گروه اول در گروه های تجربی، ریاضی و انسانی پاسخنامه برای رتبه های زیر 75 هزار و در گروه دوم در گروه های زبان و هنر پاسخنامه برای رتبه های زیر 10هزار منتشر خواهد شد.

طباطبایی اضافه کرد: داوطلبان با استفاده از کد رهگیری، شماره پرونده، شماره داوطلبی و مشخصات شناسنامه ای می‌توانند به پاسخنامه های خود به صورت الکترونیکی دسترسی داشته باشند.

 یک میلیون و 132 هزار و 877 داوطلب در 5 گروه علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی در روزهای 9 تا 11 تیرماه با هم به رقابت پرداختند که با احتساب تعداد حاضرین در جلسه 90.5 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند. در نهایت 66 درصد کل داوطلبان در مراکز آموزش عالی پذیرفته می شوند که این میزان شامل 582 هزار نفر می‌شود. 

کد خبر 142523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز