همشهری آنلاین: مظفری شمس با حکم فرمانده کل سپاه جانشین رستم قاسمی در فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد درخشان رستم قاسمی در قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: همین عملکرد درخشان بود که باعث شد تا رئیس جمهور برای انتخاب وی به عنوان وزیر نفت اصرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ‌با اشاره به سوابق و عملکرد درخشان رستم قاسمی به عنوان فرمانده این قرارگاه در طول سال‌های اخیر اظهار امیدواری کرد همانطور که وی در این قرارگاه عملکردی درخشان داشت، در وزارت نفت نیز بدرخشد چرا‌که این عملکرد مبنای انتخاب رئیس جمهور و اصرار وی برای تصدی وزارت نفت توسط قاسمی بود.

وی روحیه جهادگری، سخت‌کوشی و توکل بالا را از جمله ویژگی‌های رستم قاسمی در پذیرش مسئولیت دانست و افزود: این عملکرد درخشان ایشان بود که باعث شد ما او را در قرارگاه خاتم از دست دهیم اما خوشحالیم که می‌تواند در مسئولیت خطیر دیگری مانند وزارت نفت ‌منشاء خدمات بیشتری ‌باشد چرا‌که وزارت نفت منبع اقتصادی تعیین کننده و محوری برای کشور و نظام است.

جعفری ادامه داد: در وزارت نفت علیرغم تلاش‌های زیادی که صورت گرفته، به اقرار آقای رئیس جمهور کارهای بسیاری نیز زمین مانده است که امیدواریم قاسمی بتواند این مسئولیت را به خوبی به سرانجام برساند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انتظارات خاصی در حوزه وزارت نفت وجود دارد،‌ گفت: در آخرین جلسه‌ای که با حضور آقای رئیس جمهور و قاسمی برگزار شد، بحث‌های زیادی صورت گرفت و هم ما و هم آقای رئیس جمهور نگران وضعیت قرارگاه خاتم بودیم چرا‌که این قرارگاه یکی از نهادهای مهم در کمک‌رسانی به دولت است و نقش تعیین‌کننده‌ای در بازسازی کشور دارد اما به دلیل ضرورت انجام اقدامات مهم در حوزه مهمی مانند وزارت نفت این تصمیم گرفته شد و امید زیادی به موفقیت قاسمی در وزارت نفت است.

جعفری با بیان اینکه قاسمی بخش عمده خدمتی خود را در قرارگاه خاتم و مجموعه‌های آن گذراند،‌ گفت:‌ ما قادر به تشکر از زحمات ایشان نیستیم اما بی‌شک این اجر در نزد خدای متعال برای او محفوظ است، چرا‌که سنجش این عملکردها با معادلات مادی و دنیوی قابل اندازه‌گیری نیست.

وی با اشاره به رشد چشمگیر قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در طول دو دهه ‌گذشته افزود: هر چند تا چند سال‌ قبل عنواناً فرمانده سپاه مسئول قرارگاه خاتم بود اما تمامی اختیارات بر عهده فرمانده قرارگاه نیز بود و رشد امروز قرارگاه خاتم مدیون تلاش‌های مسئولان آن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر نقش رستم قاسمی در دوره اخیر فعالیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: توجه به دو موضوع توسعه کمی و کیفی در دستور این قرارگاه بود که همین‌ها موجب اعتماد نظام و دولت که عمدتا کارفرمای قرارگاه هستند، شد.

جعفری ادامه داد: پروژه‌های قرارگاه عمدتا به موقع یا زودتر از زمان مقرر به نتیجه رسید که البته ورود به پروژه‌‌ و قرارداد‌های مهم و سنگین، ریسکی بود که قاسمی پذیرفت و در مقاطعی که نظام و دولت با مشکل بودجه روبرو بودند، قرارگاه، پروژه‌ها را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه در مجموع این عوامل را می‌توان رمز موفقیت قرارگاه خاتم دانست، اظهار داشت: این قرارگاه علیرغم فشارها و تحریم‌های فراوان نقشی بی‌بدیل در کمک به دولت برای ساخت کشور داشت و این را به وضوح در مقطعی که درگیر جنگ نرم با دشمن در موضوعاتی مانند هسته‌ای بودیم، می‌توان دید.

جعفری افزود: البته این به رسالت و نقش کلی سپاه برمی‌گردد چرا‌که خیلی‌ها فکر می‌کند سپاه تنها مسئول دفاع مسلحانه در مقابل بیگانگان یا ناامنی‌های داخلی است اما وظیفه سپاه به عنوان نگهبان انقلاب و دستاوردهای آن تنها به دفاع فیزیکی محدود نمی‌شود ‌چرا‌که تهدیدات سخت مربوط به دهه اول انقلاب بود و در دهه‌های بعد با هوشمندی مسئولین به خصوص رهبر انقلاب تغییر ماهیت تجهیزات دشمن بررسی و زمینه‌های دفاعی برابر آن فراهم شد که رهبری در این خصوص انتظارات فراوانی از سپاه داشتند.

وی سال 69 تا 70 را ‌مقطع ورود سپاه به عرصه‌های جهادی دیگر به واسطه تأسیس قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) دانست و افزود: کشور نیازمند یک جهاد انقلابی و اقتصادی بود اما متاسفانه با تصمیمی که در خصوص جهاد سازندگی گرفته شد، این خلاء به چشم آمد اما سپاه با تمام توان وارد این عرصه شد و با روحیه جهادی به دفاع از نظام و کمک به توسعه کشور پرداخت و امروز بعد از گذشت دو دهه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) وضعیت نسبتا مطلوبی دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تاکنون بسترسازی و اعتماد‌سازی و آماده کردن شرایط برای طی این مسیر طولانی آماده شده اما باید بدانیم که هنوز کارهای زیادی پیش رو است و سازمانی که پویا و زنده و هوشمند باشد، هیچ‌گاه از نقطه اوج خود برنمی‌گردد.

جعفری ادامه داد: سازمان‌های اسلامی و انقلابی اگر با همان انگیزه‌ها و چارچوب باقی بمانند، هیچ وقت به نقطه پایین‌تر برنمی‌گردند و باید بدانیم با روحیه معمولی نمی‌توان به دفاع پرداخت بلکه خدمت به انقالب و اسلام نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب این بود که بستر کار اقتصادی تهدیداتی را در خود دارد و باید برای گرفتار نشدن در این تهدیدات با نیت خالص کار شود‌ و این است که دائم بر روحیه جهادی تاکید شده و باید آن را حفظ کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رفتن زیر بار مسئولیت‌های سنگین مستلزم انجام ریسک است اما نباید عقلانیت را در آن کنار گذاشت و آنچه در سازمان‌های مختلف می‌بینیم، ملاحظات متعدد و دست و پا گیر است که نمی‌گذارد کارهای بزرگ انجام شود و ما در بخش فنی و دیگر بخش‌ها انتظار داریم یک الگو برای دیگر سازمان‌ها یا بقیه کشورها تبدیل شویم.

جعفری همچنین با اشاره به انتخاب ابوالقام مظفری شمس به عنوان فرمانده جدید قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: ما سعی کردیم فردی را با همین خصوصیات انتخاب کنیم که سابقه عقلانیت، دانش و عملکرد درخشان ایشان در بخش‌های مختلف قرارگاه خاتم و یا سازمان‌های دیگر موجب شد تا ایشان را به این سمت انتخاب کنیم.

وی با اشاره به شناخت مظفری شمس از قسمت‌های مختلف قرارگاه و هماهنگی با نیروهای آن افزود: انتظار است همان روند رشد که در سال‌های قبل در قرارگاه شاهد بودیم، با حضور ایشان ادامه پیدا کند.

جعفری ادامه داد: آنقدر کارهای مهم و حساس وجود دارد که ما نمی‌توانیم ذهن خود را معطوف به مسائل دیگر و کم اهمیت کنیم. اما باید بدانیم موضوع بودجه و مسائل مالی از مسائل مهم کشور است و امیدواریم و خدا را شکر می‌کنیم این ذخایر در ایران بالا است تا بتوانیم آنها را تبدیل به بسترهای مختلف برای افزایش بودجه و کارهای زیربنایی کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: با رفتن رستم قاسمی به وزارت نفت انتظار داریم با اقدامات انقلابی ایشان مشکلات در این زمینه که ارتباط مستقیم با بودجه کشور دارد، حل شود.

جعفری تأکید کرد: سپاه اصولا وارد زمینه‌هایی می‌شود که بخش‌های دیگر توان انجام آن را نداشته باشند، مانند جنگ تحملیلی که به خاطر گسترش جبهه و توان آن روز ارتش، سپاه وظیفه داشت با تمام وجود وارد صحنه نبرد شود و امروز نیز در موضوعات اقتصادی همین روال را داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم قرارگاه خاتم این بود که در بخش‌هایی که بخش خصوصی توان انجام آن‌را داشت، وارد نمی‌شد و تنها به پروژه‌هایی می‌پرداخت که دیگر نهادها و بخش خصوصی به خاطر مسائل مختلف توان انجام آن‌را نداشتند و این روند در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان برای رستم قاسمی برای مسئولیت جدید در وزارت نفت و ابوالقاسم مظفری شمس در قرارگاه خاتم‌الانبیا آرزوی موفقیت کرد.

پس از عزیمت رستم قاسمی به وزارت نفت،‌ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حکمی ابوالقاسم مظفری شمس را به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کرد.

پیش از این رستم قاسمی عهده‌دار این سمت بود که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس معرفی شد و هفته گذشته با 216 رأی مثبت از مجلس رأی اعتماد گرفت.

ابوالقاسم مظفری شمس ‌ریاست هیئت مدیره «شرکت توسعه آب و نیرو‌ ایران» و ریاست «انجمن تونل ایران» را برعهده داشت.

 

کد خبر 142431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز