آیت‌الله سید محمد هادی میلانی با الهام‌گیری از توصیه‌‌های معصومین(ع) بر این باور بود که رسیدن به عالم بالا برای انسان، بدون تابش نور الهی بر دل و جان ممکن نیست و آنچه را انسان غیرمهذب علم می‌پندارد، اطلاعات انباشته‌شده در صفحات مغز است.

آیت الله سیدمحمدهادی میلانی

ایشان مردی متفکر و بسیار مؤدب و باوقار بود. هیچ‌گاه از کسی بدگویی نمی‌کرد و عفت زبان داشت. بسیار در اعمال و کردار خود محتاط بود. همواره نمازشب می‌خواند و فرزندانش را نیز به شب‌‌زنده‌داری توصیه می‌کرد.پروفسور برلون یکی از جراحان تیم پزشکی ایشان بود. او خاطره‌ای نقل می‌کند: من پس از عمل جراحی، پیش از آنکه ایشان از حالت بیهوشی بیرون بیایند، مراقب بودم که وقتی به‌هوش می‌آید چه می‌گوید؛ شاید بیمار بعضی از اسرار زندگی‌اش را بگوید. ایشان آرام حرکت کرد و در حالی که در آن لحظه نیز خداخدا می‌‌گفت، با پروردگارش راز و نیاز می‌کرد. سرانجام در روز جمعه،17 مردادماه سال1354 شمسی، این اسوه فضیلت و پاکی چشم از جهان فانی فروبست و روح بلندش به عالم ملکوت پیوست.

1377 شمسی: شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار

خبرنگار باید به واقعیت‌ها دست یابد و گام به گام با حوادث، رویدادها و اتفاقات جامعه پیش رود تا تحلیل‌های خود را به‌صورت کامل و رسا ارائه دهد. خبرنگار واقعی همیشه در انعکاس رخدادها بی‌طرفانه عمل می‌کند. او با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در برابر وجدان عمومی جامعه احساس مسئولیت می‌کند و در این مسیر اهداف خود را دنبال می‌کند. علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره در کسب اعتماد و اعتمادسازی بین خود، منابع خبری و مردم تلاش کند. احترام به حقوق خبرنگار، احترام به آزادی اندیشه و تبادل اخبار سالم در پیکره جامعه است. محمود صارمی 17 مرداد سال 1377 به‌همراه 8 نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به‌شهات رسید. شورای فرهنگ عمومی، 17مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی را به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

1974 میلادی: رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون

رسوایی واترگیت میان سال‌های75-1972 در واشنگتن اتفاق افتاد که منجر به استیضاح و سپس کناره‌گیری ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور آمریکا، شد. در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری تعدادی از مأموران اف‌بی‌آی وارد ساختمان هتل واترگیت، محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دمکرات آمریکا شدند و دستگاه‌های شنود کار گذاشتند و سپس اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به‌سرقت بردند. این اقدام غیرقانونی با پیدا شدن یک نوار کاست توسط یک مأمور حراست هتل به‌طور تصادفی لو رفت و روزنامه واشنگتن‌پست از طریق 2نفر از روزنامه‌نگاران خود به نام‌های باب وودوارد و برنشتاین، آن را به اطلاع افکار عمومی رساند. بعدها مشخص شد که چنین اقداماتی مکررا انجام گرفته و عمق اینگونه فعالیت‌های جاسوسی بسیار گسترده بوده‌است. پس از آنکه مشخص شد کنگره به استیضاح نیکسون رأی خواهد داد، وی در شب 8 آگوست 1974 از سمت خود کناره‌گیری کرد. نیکسون اولین رئیس‌جمهور آمریکا بود که استعفا کرد. اگرچه استعفای نیکسون، روند استیضاح را متوقف کرد، اما در عین حال به پیگیری‌های فضایی پایان نداد. در جریان رسوایی واترگیت، رئیس‌جمهور به 3 جرم متهم شد: جلوگیری از عدالت، سوءاستفاده از قدرت و نهایتا تحقیر کنگره.

کد خبر 142392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز