همشهری آنلاین: خبر حذف 13 رشته دانشگاهی از فهرست رشته‌های دانشگاهی برای پذیرفته‌شدگان کنکور امسال در حالی منتشر شده و تعدادی از دواطلبان علوم انسانی را از تحصیل در دانشگاه رشته مورد علاقه خود محروم کرده،‌ که بسیاری از مسئولان و منابع خبری در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

 معاون اجرایی سازمان سنجش پس از پیگیری ایلنا و بررسی دفترچه‌های انتخاب رشته این موضوع ‌را تایید می‌کند. البته "سید جلال طباطبایی تاکید می‌کند که تنها تعدادی از رشته‌ها چنین وضعیتی را دارند.

 پس از انتشار دفترچه‌های انتخاب رشته مشخص شده که دانشگاه علامه در 13 رشته هیچ ظرفیتی برای پذیرش دانشجو اعلام نکرده‌است.

 این رشته‌ها عبارتند از: روزنامه‌نگاری،‌ روابط عمومی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی،‌پیش دبستانی و دبستان، فلسفه،‌علوم اقتصادی،‌حسابداری و ‌روان شِناسی.

 در پی‌گیری خبرنگار ایلنا از دانشگاه علامه طباطبایی نیز، مشخص شد مسئولان این دانشگاه هم از چیزی خبر ندارند.

دفتر ریاست دانشگاه علامه طباطبایی نیز در پاسخ به پی‌گیری خبرنگار ایلنا گفت صدر‌الدین شریعتی"، ‌رئیس دانشگاه در تهران حضور ندارد و در این مورد نیز اطلاعی نداریم.

 روزنامه‌نگاری، حذف از علامه و ‌تهران

 به گفته معاون اجرایی سازمان سنجش اعلام ظرفیت رشته‌های دانشگاهی با اظهار آن دانشگاه در پرتال سازمان سنجش انجام می‌گیرد و به‌دنبال آن دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم باید آن‌را تایید کند.

 پس از طی این مراحل ظرفیت‌های دانشگاهی رشته‌ها در دفترچه‌های انتخاب رشته منتشر می‌شود و در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.

 این درحالی است که اصلی‌ترین اعتراض داوطلبان پذیرش در این رشته‌های دانشگاهی نبود هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی از این تصمیم‌گیری تا دو روز پیش از انتخاب رشته است.

 رشته روزنامه‌نگاری و روابط عمومی در حالی از رشته‌های دانشگاه علامه حذف شده‌‌اند که این دانشگاه به طور رسمی دانشکده مستقلی به نام دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دارد که در رشته‌های روزنامه‌نگاری و روابط عمومی دانشجو می‌پذیرد.

 این دانشگاه به‌طور رسمی از سال 1383 گشایش و راه‌اندازی شد اما گفته می‌شود هیچ‌گاه در عمل به استقلال نرسید.

 اعضاء هیات علمی این دانشکده نیز از نپذیرفتن دانشجو در سال جدید کاملا اظهار بی‌اطلاعی ‌کردند.

 تا لحظه تنظیم این خبر هیچ مقام مسئولی در مورد این موضوع پاسخ نداده‌است.

کد خبر 142350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز