همشهری‌آنلاین: ماراتون اعتراض به بحران اقتصادی اروپا از اسپانیا به مقصد بروکسل اغاز شد

eu protest

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، بحران بدهی‌ها به شماری از بزرگترین قطب‌های اقتصادی اروپا نیز رسیده است.

ایتالیا و اسپانیا جدیدترین کشورهای مطرح در این زمینه هستند به طوری که سرمایه گذاران درباره بحران جدی اقتصادی انها هشدار می‌دهند. ایتالیا و اسپانیا برای التیام این زخم عمیق اقتصادی به شدت تلاش می‌کنند.

اروپایی‌ها به شدت نگران اینده خود هستند

مردم اسپانیا با برپایی راهپیمایی نمادین، اعتراض خود را به این اوضاع ابراز داشتند. معترضان اسپانیایی با راهپیمایی در شهر سن اگوستین دل خوادالیکس خواستند توجه هموطنانشان را به مشکل حاد اقتصادی کشورشان و اروپا جلب کنند و اینکه دولتمردانشان در سطح ملی و محلی چه عملکردی دارند. البته این راهپیمایی نقطه شروع اعتراضی است که تا بروکسل ادامه پیدا می‌کند

بیش از بیست درصد از کل مردم اسپانیا بیکار هستند

شمار جوانان بیکار در اسپانیا بیش از چهل درصد است که بالاترین رقم بیکاری در اسپانیا است. معترضان اسپانیایی قصد دارند در ادامه مسیر راهپیمایی‌شان به سمت شهر بروکسل در بلژیک بروند که مقر اتحادیه اروپا است. فعالان این حرکت اسپانیایی می‌خواهند دیگر اروپایی‌ها نیز در مسیر حرکتشان به انها ملحق شوند. این افراد به فساد سیاسی و دولتی و شکاف طبقاتی و وضع فعالیت نظام بانکی اروپا اعتراض دارند. انها معتقدند قدرت مردم می‌تواند اوضاع را تغییر بدهد. انها می‌خواهند صدای اعتراض خود را به گوش اعضای پارلمان اروپا در بروکسل برسانند.

حدود دو ماه طول خواهد کشید تا این معترضان اسپانیایی پس از طی مسافت پانصد کیلومتر به بروکسل برسند. انها نمی‌خواهند از حرکتشان دست بکشند.

با انکه سیاستمداران اروپایی تاکید دارند اوضاع اقتصادی اروپا بهتر خواهد شد، مردم اروپا چنین نظری دارند و معتقدند اوضاع زندگی‌شان روز به روز بدتر می‌شود

کد خبر 142214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز