همشهری آنلاین: تالار وحدت همزمان با ماه مبارک رمضان میزبان استادان و پیشکسوتان حوزه‌های نقالی، شاهنامه خوانی، موسیقی نواحی و نمایش‌های سنتی ایران می‌شود.

به گزارش ایلنا، پاتوق سنتی تالار وحدت با برنامه آیین های نمایشی و موسیقیایی "رخصت" در بخش جنبی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان که تحت عنوان "دلشدگان" در تالار وحدت برگزار خواهد شد، میزبان علاقمندان خواهد بود.

این برنامه، بخش های متنوعی همچون نقالی، شاهنامه خوانی، نقل موسیقیایی، موسیقی نواحی ایران، نمایش های سنتی ایران، آیین های ویژه ماه رمضان در قوم های مختلف و ... را شامل می شود؛ این در حالی است که تمامی این برنامه ها در درون بازی "ترنا" که بازی ویژه شب های ماه مبارک رمضان است تدارک دیده شده و به اجرا در می آید.

حضور پیشکسوتانی همچون داود فتحعلی بیگی برای اجرای نمایش های آیینی و سنتی ایران مرشد ترابی، مرشد دهقان، مرشد سعیدی برای نقالی و محمد یگانه، سهراب محمدی و ... برای نقل موسیقیایی تا کنون قطعی شده است.

برنامه "رخصت" با طراحی و کارگردانی سید عظیم موسوی در ماه مبارک رمضان همه شب از هنگام اذان مغرب و عشا در قهوه خانه و فضای باز تالار وحدت میزبان علاقمندان خواهد بود.

این ویژه برنامه به سفارش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی از 13 مرداد تا 8 شهریور  پس از اذان مغرب تا ساعت 24  برگزار می شود و پذیرای علاقمندان و هنر دوستان خواهد بود.

کد خبر 142009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز