همشهری آنلاین: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد در بهار و تابستان وضعیت تهران به لحاظ اشعه UV در وضعیت نارنجی و قرمز (زیاد و بسیار زیاد) قرار دارد

اشعه UV

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: لایه ازون بخش زیادی از اشعه یووی را جذب می‌کند ولی بخشی از این اشعه به زمین می‌رسد که از نظر بهداشتی می‌تواند خطراتی را برای سلامتی افراد به وجود بیاورد و از عوامل ایجاد سرطان پوست نیز هست.

وی ادامه داد: شاخص اشعه یووی از ساعت 10 تا 15 ، بالا می‌رود و به اوج خود می‌رسد که در این ساعات شهروندان باید به توصیه‌های پزشکان توجه داشته باشند و از پوست و چشم‌های خود محافظت کنند.

رشیدی با بیان اینکه ما تنها وظیفه داریم که میزان اشعه یووی را به شهروندان اعلام کنیم و پزشکان باید نحوه محافظت را بگویند گفت: طبق استانداردهای جهانی، شاخص یووی از 0 تا 11 طبقه بندی می‌شود که در این طبقه بندی چنانچه شاخص یووی کمتر از 2 باشد میزان این اشعه کم ، 3 تا 5 ،میزان اشعه متوسط، 6 تا 8 ،میزان اشعه زیاد و 8 تا 11 میزان اشعه یووی بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: هرساله تقریبا از اردیبهشت ماه تا اواسط مرداد ماه که خورشید بر زمین عمودتر می‌تابد ما شاهد افزایش اشعه یووی تا حد زیاد و بسیار زیاد هستیم که این موضوع مختص امسال نبوده و در سالهای گذشته نیز وجود داشته است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه وضعیت تابش اشعه یووی به وضعیت سبز، زرد، نارنجی و قرمز طبقه بندی می‌شود گفت: در بهار و تابستان ، تهران به لحاظ اشعه یووی در وضعیت نارنجی و قرمز (زیاد و بسیار زیاد) قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی شده‌اند که اعلام قرار داشتن میزان اشعه یووی در وضعیت زیاد و بسیار زیاد به خاطر منافع تولید کننده‌های کرم‌های ضد آفتاب، عینک‌های آفتابی و... است، گفت: اشعه یووی و زیاد بودن این اشعه در فصل تابستان مربوط به امروز و دیروز نیست و ما وظیفه خود می‌دانیم که آنچه را آمار و ارقام نشان می‌دهد صادقانه به مردم اطلاع رسانی کنیم و نحوه محافظت از سلامتی در تخصص پزشکان است که شهروندان می‌توانند برای حفظ سلامتی خود به توصیه پزشکی توجه داشته باشند.

کد خبر 141880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز