در روز نهم‌مردادماه1366 شمسی برابر با ششم ذیحجه سال1407 قمری، هزاران زائر ایرانی و غیرایرانی در مکه معظمه و خانه خدا، در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

کعبه

 زائران خانه خدا، مراسم برائت را همه ساله با الهام از تعالیم اسلام و قرآن برگزار می‌کنند و در آن، ضمن دعوت مسلمانان به اتحاد، بیزاری خود را از دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارند. بر اثر این یورش بی‌رحمانه در خانه امن الهی،‌400نفر از حجاج ایرانی به شهادت رسیده و بیش از هزار نفر نیز زخمی شدند. حمله به زائران خانه خدا نشان داد که سردمداران وهابی عربستان، نه تنها لیاقت خدمت به حرمین شرفین در این کشور را ندارند، بلکه برای اثبات سرسپردگی خویش حاضرند احکام محکم الهی را نیز زیر پا بگذارند.

1733میلادی: آغاز فعالیت نخستین لژ فراماسونری در آمریکا

در 31جولای سال1733میلادی نخستین «لژ» فراماسونری در شهر «بوستون» در آمریکا آغاز به کار کرد. پاره‌ای از مورخان ورود فراماسونری را به آمریکا در سال 1730 و در شهر فیلادلفیا ذکر کرده‌اند. بنجامین فرانکلین از سران استقلال آمریکا در فیلادلفیا به عضویت فراماسونری درآمد. فراماسونری یک تشکیلات سری(محرمانه) است که به صورت سلسله مراتب و با انضباط سخت اداره می‌شود و در تعلیم و عمل،اعضای آن در ائتلاف با هم هستند و ملزم به اطاعت‌اند. اعضای هر گروه فراماسون که به آن «لژ» می‌گویند تحت شرایطی صرفا از میان مردها انتخاب می‌شوند و این لژها دارای گراندلژ(لژ بزرگ) هستند. 17نفر از روسای جمهور آمریکا عضو لژهای فراماسونری بودند که در دوره‌های بعد رونالد ریگان، بوش پدر و پسر و باراک اوباما نیز به آن اضافه شدند.

1966میلادی: انحلال وزارت مستعمرات انگلستان

برای رسیدگی به امور مناطق مستعمره انگلستان ، وزارت مستعمرات در بریتانیا شکل گرفت و توانست با بهره‌گیری از ماموران و کارگزاران خویش، نه تنها به چپاول و غارت منابع طبیعی بپردازد، بلکه در میان طبقات مختلف جوامع به ایجاد اختلاف و تفرقه دینی، مذهبی، قومی و نژادی بپردازد. پیدایش مذاهب ساختگی وهابیت و بهائیت و شکل‌گیری صهیونیسم و رژیم نژادپرست آن، نمونه‌هایی از اقدامات این وزارت است اما اوضاع بین‌المللی در قرن بیستم و به ویژه نیمه دوم آن، باعث شد تا در بیشتر کشورهای تحت ستم، علیه استعمارگران، قیام‌ها و جنش‌هایی برپا شود که دامنه آن از جنوب آفریقا تا شرق آسیا را دربرمی‌گرفت. در این میان استعمار پیر انگلستان برای رهایی از اتهامات و نیز ارائه چهره بشردوستانه و در عین حال کم‌کردن هزینه‌های دخالت مستقیم، تصمیم به انحلال وزارت مستعمرات انگلستان گرفت که در 31جولای 1966 عملی و استعمار نو جایگزین آن شد.

1967 میلادی: اعلام کبک آزاد توسط شارل دوگل

در 31جولای سال 1967، شارل دوگل ناسیونالیست بزرگ فرانسه و رهبر وقت این کشور، در اثنای دیدار از ایالت کبک کنفدراسیون کانادا، در نطقی در برابر ده‌ها هزار فرانسوی زبان کانادایی در شهر مونترال، ملاحظات سیاسی را کنار گذاشت و فریاد زد:«زنده باد کبک آزاد» که باعث رنجش دولت مرکزی کانادا شد و از آن پس، فرانسوی زبانان کبک چندبار درصدد برآمدند از طریق رفراندم ایالت خود را مستقل کنند.

کد خبر 141620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز