تیم ملی با پیروزی یک بر صفر در مسابقه برگشت مقابل مالدیو به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد.

فوتبال

مردان کارلوس کی‌روش که در ورزشگاه آزادی با پیروزی 4 بر صفر با خیالی آسوده به ماله سفر کردند، هرگز فکر نمی‌کردند که بازیکنان حریف به خشونت رو بیاورند. بازیکنان مالدیو که شانسی برای صعود نداشتند، با خطا و تکل‌های خشن سعی می‌کردند بازیکنان تیم ملی را متوقف کنند. در یکی از صحنه‌ها روی علی کریمی خطای شدیدی شد که البته کاپیتان تیم ملی آسیب ندید و به بازی ادامه داد. با این حال، تیم ملی در دقیقه 45 مسابقه توسط محمدرضا خلعتبری به گل رسید و با پیروزی به رختکن رفت.

تیم ملی در این مسابقه با همان ترکیب بازی رفت به میدان رفت. در نیمه دوم مسابقه محمد نصرتی (69) به جای عقیلی وارد زمین شد، پژمان نوری (60) به جای مازیار زارع به میدان رفت و در دقیقه 77 هادی نوروزی تعویض شد تا میلاد زنیدپور در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد. تیم ملی در این مسابقه تلاش زیادی برای گلزنی نکرد و البته دستیار کارلوس کی‌روش براین باور است که قضاوت داور کره‌ای و زمین نامساعد سبب به دست آمدن پیروزی خفیف تیم ملی شده است. آنتونیو سیموئز می‌گوید: «بازی بدی بود. داور بدی بود و زمین هم مناسب نبود. تنها نکته مثبت بازی تلاش و سختکوشی هر دو تیم درون میدان بود.» او ادامه می‌دهد: «فیفا باید عملکرد داوران در این مراحل را بررسی کند؛ چراکه نحوه قضاوت او روی هر دو تیم تاثیر داشت. من 20 سال است که در زمینه فوتبال فعالیت دارم، نه 20 روز؛ در این مدت هیچگاه ندیدم که بازی به این دلیل که یک بازیکن از زمین خارج شده است، متوقف شود. فیفا باید روی این مسئله کار کند.»

مربی پرتغالی تیم ملی بر این باور است که تیم ملی نمایش خوبی در این مسابقه نداشته است و اما دلیل آن را اینطور بیان می‌کند: «زمین اصلا خوب نبود، ما روی چنین زمین‌هایی به هیچ وجه نمی‌توانیم فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. البته این پیروزی برای ما بد نیست، اگر گلی نمی‌زدیم و می‌باختیم بد بود اما ما گل‌ زدیم و بازی را بردیم و به همین دلیل نمی‌توانم بگویم که نتیجه‌ بدی گرفتیم.»
البته این بهترین نتیجه‌ای بود که مالدیو مقابل ایران گرفت. مالدیو پیش از این در مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا با دریافت 17، 9، 8، 3 و 4 گل مقابل ایران بازنده بود و برای نخستین‌بار توانست با تنها یک گل خورده زمین مسابقه را ترک کند.

به همین دلیل، سرمربی مالدیو شکست یک بر صفر مقابل ایران را موفقیتی بزرگ توصیف می‌کند و می‌گوید: «بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم. در این بازی، تلاش کردیم مدافعان ایران را در محوطه جریمه خودشان نگه‌داریم. ما مقابل ایران فقط یک گل خوردیم و به همین دلیل می‌گویم این نتیجه‌ برای ما موفقیت بزرگی است.» پرتاب اشیا به داخل زمین یکی از مشکلات بازیکنان ایران در مسابقه بود که دیگو آندرس کورشیانی در این رابطه توضیح می‌دهد: «متأسفم که این اتفاق در بازی رخ داد. فکر می‌کنم هواداران ما با انجام این حرکت مرتکب اشتباه بزرگی شدند اما من از آمریکا ی جنوبی می‌آیم. و این چیزها همیشه اتفاق می‌افتد.»

با همه اینها، ‌‌ صعود به مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی ارزشمند است. تیم ملی در مجموع مالدیو را 5 بر صفر شکست داد و اکنون کارلوس کی‌روش در انتظار مشخص‌شدن حریفان ایران در مرحله گروهی است؛ اینکه آیا می‌تواند به همراه تیم ملی به جام جهانی برزیل صعود کند یا نه. آنتونیو سیموئز، دستیار کی‌روش به صعود تیم ملی بسیار امیدوار است و تاکید می‌کند: «اکنون در مسیر صحیح برای رسیدن به جام جهانی قرار گرفته‌ایم.»

کد خبر 141597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز