پس از پیروزی 4 بر صفر مقابل مالدیو در تهران، تیم ملی ایران امشب (ساعت 20:30) بازی برگشت در چارچوب مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2014 را برگزار می‌کند.

فوتبال

 با توجه به نتیجه بازی رفت و سطح توانایی تیم میزبان، صعود تیم ملی به دور سوم قطعی است و این بازی تنها فرصتی برای کی‌روش است تا بازیکنان را به هماهنگی بیشتری برساند.این سومین بازی رسمی تیم ملی تحت هدایت این مربی پرتغالی است. در بازی اول که پس از بازگشت از اردوی اتریش برگزار شد، تیم ملی ماداگاسکار را با یک گل شکست داد. مردان کی‌روش در بازی دوم هماهنگ‌تر و روان‌تر بازی کردند و مالدیو را در حالی با 4 گل شکست دادند که می‌توانستند با اختلاف بیشتری هم به پیروزی برسند. حالا این سومین آزمون کی‌روش و نخستین بازی خارج از خانه تیم است.

ترکیب ثابت

کی‌روش امشب هم مثل 2بازی قبلی از سیستم 3-3-4 استفاده می‌کند. همچنین ترکیب تیم ملی به احتمال زیاد مشابه ترکیب بازی رفت خواهد بود و آندرانیک تیموریان و مهرداد اولادی که مصدومیت‌شان را پشت سر گذاشته‌اند، ممکن است در نیمه دوم به زمین بروند.

کی‌روش پس از بازی رفت مدعی شد که سرعت تیم ملی بهتر شده ولی کیفیت پاسهای آخر و ضربات آخر باید بهتر شود. سرمربی تیم ملی اضافه کرد که بازیکنان قبل از شروع فصل هنوز به شرایط مسابقه نرسیده‌اند و انتظار دارد که در بازی‌های بعدی بهتر شوند.

از سوی دیگر کروسیانی، سرمربی آرژانتینی مالدیو هم مدعی بود که بازیکنانش تحت‌تأثیر نام تیم ملی ایران و جو ورزشگاه آزادی قرار گرفتند و نتوانستند خواسته‌های او را برآورده کنند. او اظهار امیدواری کرد که تیمش بتواند در بازی برگشت نمایش بهتری ارائه دهد.

قرعه‌کشی در ریو

کی‌روش قرار است پس از این بازی برای شرکت در قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی به ریودوژانیرو برود. 15 تیمی که از دور دوم صعود می‌کنند، به همراه کره‌جنوبی، کره‌شمالی، استرالیا، ژاپن و بحرین 20تیم مرحله سوم را تشکیل می‌دهند که قرار است در 5 گروه 4تیمی تقسیم شوند. بازی‌های دور سوم از 2 سپتامبر (11شهریور) تا 29 فوریه سال 2012 ادامه خواهد داشت که به‌صورت رفت و برگشت است و تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله چهارم صعود می‌کنند.

نزول 4 پله‌ای ایران در رنکینگ فیفا

روز گذشته تازه‌ترین رنکینگ فیفا هم اعلام شد که طبق آن تیم ملی ایران با 574 امتیاز و سقوطی 4 پله‌ای در رده 54 جهان قرار گرفت. در میان تیم‌های آسیایی هم تیم ملی پس از ژاپن (رده 13)، کره‌جنوبی (رده 23) و استرالیا (رده 28) در رده چهارم قرار دارد. در این میان تیم ملی اروگوئه هم به‌دلیل قهرمانی در کوپا آمریکا صعودی 13 پله‌ای داشته و در رده پنجم بهترین‌های جهان قرار دارد. برزیل با یک پله صعود در رده چهارم است و آرژانتین در رده دهم باقی مانده است.

رده‌بندی 10تیم برتر جهان به شرح زیر است:
1ـ اسپانیا 1588 امتیاز، 2ـ هلند 1542 امتیاز، 3ـ آلمان 1305 امتیاز، 4ـ برزیل 1202 امتیاز، 5ـ اروگوئه 1156 امتیاز، 6ـ انگلیس 1146 امتیاز، 7ـ پرتغال 1076 امتیاز، 8ـ ایتالیا 1059 امتیاز، 9ـ کرواسی 1033 امتیاز، 10ـ آرژانتین 1013 امتیاز

کد خبر 141538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز