همشهری آنلاین: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: جرم شهید رضایی نژاد این بود که تیزهوش و نخبه بود و برای پیشرفت کشورش تلاش می‌کرد.

محمد جواد لاریجانی که با واحد مرکزی خبر گفتگو می کرد؛ افزود: نخبگی در نظر دشمنان ملت ما یک گناه نابخشودنی است و درهمین زمینه، دانشمندانی را نیز در سال‌های گذشته از دست دادیم.

وی اضافه کرد: این ترورها نشان می‌دهد که سیاستی کاملا خصمانه علیه ملت ما از سوی دشمنان و در صدر آن صهیونیست‌ها، امریکا و برخی دول اروپایی در جریان است.

وی افزود: در طول تاریخ معاصر و قبل از آن به جز در قرون وسطی (که دادگاه‌های تفتیش عقاید بزرگانی را به مسلخ می‌فرستادند) نمونه ای این چنین ندیدم و این نوع جنایت بی نظیر و نادرنشان دهنده عمق بی مبنا بودن و خطرناک بودن نظامات لیبرال دموکراسی امروز است.

لاریجانی اضافه کرد: در این باره نامه‌ای را به خانم پیلای، کمیساریای عالی حقوق بشر در ژنو فرستادیم و قویا از وی خواستیم درباره این موضوع به سازمان ملل گزارش دهد که چرا دانشمندان ایرانی بوسیله صهیونیست‌ها و رژیم های متخاصم شهید می‌شوند.

لاریجانی افزود: در فتنه 88 تلاش دشمنان این بود که این شتاب را بگیرند و این نظام مدنی را برهم زنند و اساس کل فتنه نیز همین بود که البته موفق نشدند.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران دیدند که ایران نه تنها از لحاظ نظام مدنی مثل ستاره ای در خاورمیانه می درخشد بلکه از نظر علمی و فناوری به افق هایی دست پیدا کرده است که قابل پیش بینی از سوی غرب نیست.

لاریجانی گفت: در همه حوزه ها بویژه در بخش های فضایی، فناوری صلح امیز هسته ای و دانش نظری و در ابعاد بسیار گوناگون امروز ایران از نظر تولیدات علمی کشور نخست خاورمیانه است و این امر برایشان بسیار دردناک بود.

وی افزود: سیاست ترور نخبگان علمی برای گرفتن شتاب پیشرفت ماست و اگر چه این سیاست سبوعانه، وقیحانه و ضد همه معیارهای بشری است اما ریشه اش در پیشرفت و شتاب عظیمی است که ملت ایران ایجاد کرده است.

لاریجانی با بیان اینکه این توطئه نیز شکست می خورد، گفت: شتاب علمی ما چیزی نیست که بتوان با این سیاست ها از ان جلوگیری کرد و انها بسیار ابله و شاید مستاصل اند و نمی دانند با جمهوری اسلامی ایران که در حال رونمایی شدن است چکار کنند.

وی افزود: پای بعضی از کشورهای غربی که مدعی حقوق بشر هستند در این موضوع الوده است، اینهایی که بر علیه تروریست شعار می دهند بدانند این وقیح ترین نمونه تروریست در دنیا و تاریخ است چون هدفش را دانشمندان انتخاب کرده است که نزد همه ملت ها محترم هستند و اینها افراد شریف در معیار همه ملت ها را هدف تروریست قرار دادند.

لاریجانی اضافه کرد: پایتخت‌های کشورهایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند خانه امن تروریست‌هاست بویژه روسای پژاک که اخیرا از سوی رزمندگان ما ضربه اساسی خورد در آلمان مورد حمایت هستند و همچنین در این قضیه در مورد منافقین نیز صدق می کند.

وی گفت: این کشورها باید به ملت های خود پاسخ دهند که چرا دانشمندان و دانشجویان ایرانی را هدف اهداف تروریستی قرار می‌دهند و اگر روزی این پرده کنار برود که خواهد رفت معلوم می شود چه جانوران خطرناکی بر این کشورها حکومت می‌کردند.

لاریجانی با ضعیف خواندن عکس العمل بین‌المللی در قضیه ترورهای نخبگان علمی افزود: کشورهایی که ساکت‌اند باید بدانند هر وقت نرخ رشد علمی آنها به درصدی از نرخ ایران برسد چنین کارهایی در مورد انها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: امروز جامعه بین المللی باید بر علیه این جنایت یک‌صدا شود و سازمان ملل مسئولیت دارد گزارش رسمی تهیه کند که چرا این دانشمندان ایرانی و با سیاست چه کشوری کشته می شوند.

لاریجانی افزود: این در حالی است که شورای امنیت قطعنامه صادر می‌کند، اسم دانشمندان ما را اعلام می کند و عده ای تروریست که از سی آی ای و موساد پول می گیرند عمل می کنند و این یک بازی کاملا آشکار و روشنی است که البته باید در این زمینه گامهای بسیار فعال برداشته شود.

وی گفت: در اینکه ملت ما در چالش‌های اینچنین پیروز خواهد بود تردید نداریم و عظمت پیروزی ما در این زمینه کمتر از پیروزی در جنگ و جبهه های دیگر نخواهد بود.

 

کد خبر 141452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز