همشهری آنلاین: نخستین گفتمان هنر و معماری به همت انجمن مفاخر معماری ایران و با همکاری موزه هنر امام علی (ع) با هدف هم‌اندیشی پیرامون مسایل و زمینه‌های مشترک شاخه‌های هنری و معماری در موزه هنر امام علی (ع) برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، این نشست چهارشنبه 5 مردادماه از ساعت 16 تا19 در سرسرای نور موزه با حضورشهریار سیروس، پژوهشگر هنر؛ مهندس میرعمادی، معمار و شهرساز و اعضای انجمن و اندیشمندان این حوزه برپا می‌شود و ثبت جهانی باغ ایرانی موضوع نشست جاری خواهد بود.

باغ های ایرانی به عنوان نخستین پرونده فراگیر که از طرف ایران به یونسکو معرفی شده و در سی و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی در تیرماه سال جاری به ثبت رسیده است.

در این مجموعه 9 باغ تاریخی و فرهنگی وجود دارد که از استان فارس: باغ باستانی پاسارگاد و باغ ارم شیراز - استان کرمان: باغ شاهزاده کرمان - استان یزد: باغ دولت آباد و باغ پهلوان پور مهریز- استان مازنداران: باغ عباس آباد بهشهر - استان اصفهان: باغ چهلستون اصفهان و باغ فین کاشان - استان خراسان جنوبی: باغ اکبریه بیرجند به ثبت جهانی رسیده‌اند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه می‌توانند به موزه هنرامام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

 

کد خبر 141372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز