رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه شهید بهشتی از راه‌اندازی سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای علوم تغذیه خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو در این سه دوره از نیمه اول سال تحصیلی آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید حاجی فرجی در نشست همایش ملی زیتون، با اشاره به تدوین طرح ایجاد هفت رشته تخصصی تغذیه‌ای در دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه شهید بهشتی ، اظهار کرد: تاکنون طرح راه‌اندازی سه رشته به وزارت بهداشت ارائه و تصویب شده است.

وی اضافه کرد: رشته‌های «سیاستگذاری غذا و تغذیه» و «اپیدمیولوژی تغذیه» از جمله این رشته‌ها هستند که به علت نیازی که در امر ارتقای سطح سلامت و امنیت غذایی در جامعه احساس می‌شود، پایه‌ریزی و طراحی شدند.

حاجی فرجی ادامه داد: افرادی که در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سیاستگذاری غذا و تغذیه، آموزش می بینند با درک مناسبی که از اقتصاد، تغذیه و فرهنگ جامعه پیدا می‌کنند، می‌توانند در حوزه سیاستگذاری‌های کلان مرتبط با مبحث سلامت و تغذیه، تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه دانشکده و انستیتو تحقیقات علوم تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور مشغول تربیت 650 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست، عنوان کرد: در حال حاضر 14 دانشکده و گروه علوم تغذیه‌ای در سطح دانشگاه‌های کشور، به امر تربیت دانشجویان می پردازند و می‌خواهیم تا به تدریج آموزش در مقطع کارشناسی را به مراکز آموزشی دیگر سپرده و تنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش دانشجو داشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه از جمله سیاست‌های دانشگاه، تربیت افرادی توانمند در حوزه تخصص‌های پزشکی و تغذیه مانند متخصص تغذیه در گوارش، قلب و اعصاب است، تصریح کرد: پیش از این، در حوزه بالینی، رشته تغذیه و رژیم درمانی مورد تصویب قرار گرفته بود.

وی از طراحی برنامه‌های گوناگونی در حوزه ایمنی غذا و بسترسازی مناسب به منظور آموزش دانشجویان و همچنین برنامه «رهبری غذا و تغذیه» در کشور خبر داد و عنوان کرد:در طراحی این برنامه‌ها سعی شده است با کانون‌های صنعت غذایی تعامل ایجاد شود تا امکان بررسی چالش‌ها و به وجود آمدن یک درک مشترک از مشکلات فراهم شود.

حاجی فرجی افزود: از جمله محسنات این طرح این است که می‌توان مواد غذایی کم ارزش و پرمصرفی همچون برخی از تنقلات که در بخش صنایع تولید می شوند، با کمک متخصصان و مشاوران تغذیه‌ای و ایجاد تغییر در فرمولاسیون را به محصولات سالم‌تری تبدیل کرد.

وی در پایان اضافه کرد: جشن پنجاهمین سال تاسیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای، نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.  

کد خبر 141258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز