همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه درآمریکا تاکید کردند سیب‌زمینی و نشاسته‌ها بدون شک موجب افزایش وزن می‌شوند اما مواد غذایی باارزش تغذیه‌ای مناسب مثل ماست و مغز خشکبار چون باعث می‌شوند که دیرتر احساس گرسنگی کنید در نتیجه کمک می‌کنند که لاغرتر بمانید.

نقش ماست و خشکبار در کاهش وزن

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر داریوش مظفریان از متخصصان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته می‌گوید: منطق معمول انسان این است که هر خوردنی به اندازه تعادل می‌توان خورد و با وجودی که دائم توصیه می‌شود مصرف کلی کالری‌ها را کاهش دهید اما معمولا به اینکه این کالری‌ها از چه موادی تشکیل شده‌اند، توجهی نمی‌شود. بنابراین از آنجا که ذخیره کالری تمام موادغذایی یکسان نیست پس صرف مصرف آنها به اندازه متعادل کافی نیست.

از بین تمام مواد غذایی، سیب‌زمینی در افزایش وزن نقش آشکار و موثری دارد به طوری که مصرف روزانه این نشاسته پس از چهار سال موجب افزایش وزن قابل توجهی می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد که حتی سیب‌زمینی آب پز یا تنوری هم در افزایش وزن موثر است و ظاهرا علت آن تاثیر این خوردنی روی هورمون انسولین است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، از طرف دیگر اضافه کردن هر نوبت خشکبار به رژیم غذایی درپیشگیری از اضافه وزن نقش دارد. ماست هم در این زمینه نقش شگفت‌انگیزی دارد. کسانی که هر روز ماست می‌خورند طی 4 سال می‌توانند حداقل 0.5 کیلو وزنشان را کاهش دهند.

شرح این مطالعه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

آجیل و خشکبار

کد خبر 141246

برچسب‌ها