همشهری آنلاین: تمبریادبود "بروس لی" ـ ستاره سرشناس و فقید سینمای آسیا ـ توسط سرویس پستی آمریکا منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، پس از پیگیری‌هایی که "شانون لی" دختر بروس لی انجام داد، سرویس پستی آمریکا موافقت کرد تا در سی‌وهشتمین سالمرگ این چهره نام‌آشنای دنیای هنرهای رزمی، تمبریادبود وی را منتشر کند.

بروس لی روز ‌20 ژوئیه ‌1973 با مرگ ناگهانی و مشکوک در هنگ کنگ بدرود حیات گفت.

علت مرگ وی هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده، اما شایع‌ترین نظریه خونریزی مغزی بر اثر دارو‌های تجویز شده و حساسیت زیاد می‌باشد.

بعد از موفقیت بروس لی در هنگ کنگ، هالیوود به سراغ وی رفت و کمپانی برادران وارنر از وی خواست در فیلم "اژدها وارد می‌شود" به ایفای نقش بپردازد؛ به‌همین دلیل بروس لی "بازی مرگ" را رها کرده و در "اژدها وارد می‌شود" که اولین فیلم جهانی وی به‌شمار می‌رفت به ایفای نقش پرداخت.

نسخه کمیاب آخرین فیلم بروس‌ لی با نام "بازی مرگ" به‌همراه آثار دیگری که در کشورهای آسیایی به‌ یاد این بازیگر ساخته شده‌اند سال گذشته در جشنواره فیلم توکیو نمایش یافت.

یک کمپانی فیلم در پکن سال گذشته اعلام کرد، با همکاری خانواده این قهرمان فیلم‌ها‌ی رزمی، فیلم ‌زندگی بروس لی برای طرفداران‌اش در سراسر جهان ساخته می‌شود.

این فیلم در سه اپیزود جوانی بروس لی، دوران موفقیت‌های رزمی او و مرگ ناگهانی‌اش خواهد بود.

روبرت لی، برادر کوچک‌تر بروس لی تهیه این فیلم را برعهده خواهد داشت و خواهر بزرگ‌تر او نیز در ساخت این فیلم نقش دارد.

این برای اولین‌بار است که خانواده بروس لی به طور رسمی اجازه ساخت فیلمی درباره‌ این ستاره فیلم‌های رزمی را می‌دهد.

آخرین فیلم سینمایی درباره‌ بروس لی 16 سال قبل در آمریکا ساخته شد و سال گذشته نیز سریال 40 قسمتی درباره او از تلویزیون چین به‌ روی آنتن رفت.

 

کد خبر 141245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز