یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه حوادث: ساعت 16 شنبه شب داریوش رضایی‌نژاد یکی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه‌نصیر‌الدین طوسی که همراه همسر و فرزند خود بود در مقابل در خانه‌اش در خیابان بنی‌هاشم، خیابان خادم رضائیان هدف سوءقصد 2 موتور سوار قرار گرفت و شهید شد.

 داریوش رضایی‌نژاد

در اثر این سوءقصد، همسر و کودک رضایی‌نژاد مجروح شده و برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دو موتور سوار به رضایی‌نژاد و همسر ودخترش که سوار یک پژو بودند، حمله کرده و با شلیک 5 گلوله رضایی‌نژاد را به شهادت رسانده‌اند.

همسر و دختر خردسال وی نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند اما زنده ماندند. بررسی‌ها نشان می‌دهد داریوش رضایی‌نژاد به اشتباه یکی از دانشمندان هسته‌ای قلمداد شده است ، درحالی‌که وی جزو دانشمندان هسته‌ای نبوده و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه نصیر بوده. هنوز خبری در مورد شناسایی یا بازداشت عاملان این جنایت منتشر نشده است.

ابهاماتی که به‌علت تاخیر در اطلاع رسانی درخصوص این ترور ایجاد شده بود و صد البته تعجیل برخی روزنامه‌ها به‌علت محدودیت زمانی برای چاپ، سبب گردید تا تعدادی از روزنامه‌های صبح دیروز به اشتباه اطلاعات و حتی عکس دانشمند دیگری را چاپ کنند. «داریوش رضایی» که دیروز عکس وی به اشتباه در روزنامه‌هایی چون «ایران» «اطلاعات» «هفت صبح» «ملت ما» و چند روزنامه دیگر به‌عنوان سومین شهید ترور به چاپ رسیده بود، استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه محقق اردبیلی است که رئیس این دانشگاه، هسته‌ای بودن وی را نیز تایید نکرده است.

غلامحسن ایمانی‌زاده به همشهری گفت: «هر استادی که در رشته‌های مربوط به دانش هسته‌ای فعالیت دارد قطعا با سازمان انرژی هسته‌ای در ارتباط خواهد بود اما تا جایی که بنده اطلاع دارم ایشان به‌صورت خاص و در قالب پروژه‌های همکاری با این سازمان در ارتباط نیستند؛ چرا که اگر استادی با این سازمان همکاری داشته باشد دانشگاه باید در جریان باشد و برای ایشان امتیازاتی منظور خواهد شد که در مورد دکتر رضایی چنین نبوده».

شهید «داریوش رضایی نژاد» اما دانشجوی ورودی سال 87 دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و اهل آبدانان استان ایلام، متولد سال 56، متاهل و یکی از دانشجویان نخبه این دانشگاه بود. فرشاد فتوت، مسئول روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر درخصوص تناقضاتی که پیرامون هسته‌ای بودن یا نبودن این دانشمند شهید مطرح شده به همشهری می‌گوید: «ما به‌عنوان دانشگاهی که ایشان در آن در حال تحصیل بوده‌اند نمی‌توانیم با قاطعیت اعلام کنیم که آیا ایشان با پروژه‌های هسته‌ای کشور هم در ارتباط بودند یا خیر و این موضوع را باید مسئولین و نهاد‌های امنیتی مشخص کنند اما آنچه مسلم است ایشان به‌عنوان یک دانشجوی نخبه همکاری‌هایی با پروژه‌های تحقیقاتی و علمی داشته‌اند که ممکن است با بحث هسته‌ای در ارتباط باشد.»

فتوت اما تاکید می‌کند: « قطعا این تروری که صورت گرفته حساب شده و با برنامه‌ریزی قبلی بوده که این ظن را قوی‌تر می‌کند که به هر حال ایشان باید در پروژه‌های علمی و حساسی فعالیت می کردند که دشمنان سعی داشتند تا ایشان را حذف فیزیکی کنند». قطعا از دست دادن هر کدام از دانشمندان و نخبگان که جزو سرمایه‌های جمهوری اسلامی محسوب می‌‌شوند. برای کشور ناگوار و خسارت بار خواهد بود اما این موضوع شاید برای نزدیکان «دکتر رضایی»؛ (استاد دانشگاه محقق اردبیلی) دوچندان باشد. هرچند که دکتر رضایی در هنگام ترور، در خارج از کشور بوده است.

کد خبر 141191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز