چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: 150 هزار نفر برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت نفت ثبت‌نام کرده‌اند تا از میان آنها تنها 5هزار نفر انتخاب شود، یعنی 30 برابر بیش از ظرفیت اعلام شده متقاضی اشتغال در صنعت نفت هستند که نشان می‌دهد تقاضا برای کار نزد فارغ‌التحصیلان در حال اوج‌گیری است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت با اعلام اینکه 30 و 31 تیر ماه امسال هم آزمون استخدامی شرکت ملی نفت و پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این آزمون 130هزار نفر برای استخدام در شرکت ملی نفت و 17 هزار نفر برای استخدام در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ثبت‌نام کرده‌اند.

سیدعلیرضا میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی کارکنان پیمانکاری صنعت نفت با بیان اینکه حداقل مدرک تحصیلی برای حضور در این آزمون کاردانی و بالاتر است، گفت: شرکتی که داوطلب شاغل در آن است باید دارای سمت سازمانی بلاتصدی و متناسب با تحصیلات داوطلب داشته باشد. وی افزود: نیروهای شرکتی باید قبل از تاریخ 12 دی‌ماه 89 در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با صنعت نفت به کار گرفته شده و همچنان مشغول به کار باشند.

میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه مقرر شده شرکت‌ها و مدیریت‌های تابعه صنعت نفت مشخصات نیروهای پیمانکاری خود را اعلام کنند، به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت گفت: همچنین قرار است شرکت‌ها فهرستی از سمت‌های سازمانی بلاتصدی که در نظر است افراد در مقابل آن به‌صورت قرارداد موقت جذب شوند را ارائه دهند. وی در ادامه یادآور شد: بنابراین پس از اعلام این اطلاعات از سوی شرکت‌های پیمانکاری، برای فراخوان متقاضیان آزمون و تعیین رشته‌های تحصیلی مورد نیاز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: آن دسته از نیروهای پیمانکاری که واجد شرایط موارد فوق نیستند و یا در آزمون مورد اشاره پذیرفته نشوند، همچنان در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با صنعت نفت، ادامه خدمت خواهند داد.

کد خبر 140871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز