همشهری آنلاین- ندا شریف: در مفهوم کلی، در حائلی متحرک است که از آن برای باز و بسته شدن استفاده می‌شود. اما در عمل وسیله‌ای‌ است که فضای خصوصی ایجاد کرده و برای محافظت از خانه در برابر موارد مختلف به کار می‌رود. طراحی درهای زیر زیبایی و حال و هوای راز و رمزگونه‌ای به بخش‌های یکنواخت خانه می‌دهد.

طراحی درهای داخل ساختمان

1- در دوطرفه:

این در جزو اولین ایده‌های طراحی است. با این در دو طرفه امکان رفت‌وآمد از دو طرف وجود دارد. این در به دلیل قرار گرفتن محور مرکزی در بالای آن، نسبت به سایر موارد ظاهر تمیزتری دارد.

طراحی درهای داخل ساختمان

 

2- در مشبک:

این مورد شاید یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین درها باشد که به وسیله آن امکان تبادل نور، هوا و صدا از طریق سوراخ‌های دایره‌ای و در واقع به‌ وسیله صفحات داخلی که از چپ به راست قابل حرکت است، وجود دارد. این در خوش‌رنگ و در عین سادگی زیبا و دکوراتیو است.

طراحی درهای داخل ساختمان

 

3- در سه در یک:

این در که سه در یک نام دارد، اولین دریست که برای هریک از اعضاء خانواده در نظر گرفته شده است. افراد یک خانواده با قدهای متفاوت می‌توانند جداگانه و به طور اختصاصی از آن استفاده کنند.

طراحی درهای داخل ساختمان


4- در تخته سیاه:

از این در مغناطیسی می‌توان استفاده‌های دیگری نیز کرد. به‌راحتی فهرست مواد غذایی لازم برای خرید را روی آن یادداشت کنید. با زدن آهن‌ربا نقاشی کودک خود را روی آن بزنید. بگذارید با گچ روی آن نقاشی کرده، سرگرم شده و فرصت آشپزی را از شما نگیرد.

طراحی درهای داخل ساختمان

 

5- درهای راه‌راه: 

درهای راه‌راه یکی از موارد جالب در طراحی این در، استفاده از پنل‌های شیشه‌ای و چوب است. با این طراحی، نور به‌راحتی وارد شده و فضایی روشن خواهید داشت.

 طراحی درهای داخل ساختمان

 

6- در با تکنولوژی بالا: 

این در برخلاف ظاهر ساده، تکنولوژی بالایی دارد و بر اساس USP طراحی شده است. در با ریموت کنترل باز می‌شود. زنگ دیجیتالی است. دستگیره به طور اتوماتیک لمس می‌شود. سوراخ کلید مخفیست. ضد صدا بوده، نورپردازی‌های مختلف دارد، قفل آن LED است و دارای باتری کمکی است.

طراحی درهای داخل ساختمان

 

7- دیوار کشویی:

این در با ظاهری ساده، با سیستم USP کار می‌کند. این در ضخیم و مکعبی به صورت کشویی از داخل دیوار بیرون آمده، مانند پارتیشن فضا را جدا می‌کند. به‌راحتی می‌توان در موقع نیاز چیزهای غیر ضروری را پشت آن پنهان کرده، ظاهری مرتب به فضای خانه داد.

 طراحی درهای داخل ساختمان

 

8- در شیشه‌ای کشویی:

این در شیشه‌ای برای فضاهای کوچک به خصوص برای مکان‌های تجاری مانند فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها ایده‌آل به نظر می‌رسد.

طراحی درهای داخل ساختمان

 

9- در مخفی:

آیا داشتن یک در مخفی در خانه برای شما جالب نیست. می‌توانید در جاهایی که وسایل عتیقه و گران قیمت دارید یا در ورودی خانه‌ دوبلکس در ابتدای راه‌پله از این سیستم استفاده کنید و وسایل باارزش را از معرض سرقت دور نگه دارید.

طراحی درهای داخل ساختمان  

 

10- در با ظاهری شکسته:

این ایده بر اساس طرح‌های فرانسوی است. به این ترتیب در موج‌دار، شکسته و طبیعی به نظر می‌رسد.

طراحی درهای داخل ساختمان 

کد خبر 140271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز