چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمد نادعلیان روز دوشنبه 27 تیرماه راهی مجارستان خواهد شد تا ماهی‌هایش را در رودخانه دانوب در بوداپست رها کند.

به گزارش ایسنا، در این سفر 23 روزه احمد نادعلیان همراه با 8 هنرمند بین‌المللی به نام‌های امر بوکتا (مجارستان)،استوان اروش(مجارستان)،آنکه ملین(آلمان)،پیتر پال(رومانی)،لیو پوچین(تایوان)،کو سیونگ هیون (کره)، الن سونفیست (آمریکا) و جان کی گرانده (منتقد هنری کانادا) در برنامه "هنر در طبیعت" در کشور مجارستان حضور پیدا می‌کنند.

این برنامه در پارک ملی "آگتلک" در شمال مجارستان برگزار خواهد شد و احمد نادعلیان همانند دیگر هنرمندان شرکت کننده در این برنامه هنری چیدمان دائمی را ترتیب می‌دهد تا در موزه این مجموعه باقی بماند و گردشگرانی که به این منطقه خواهند آمد از آن بازدید کنند.

نادعلیان علاوه بر این چیدمان و مجموعه آثاری که تحت عنوان "حیات دوباره" که به رها کردن سنگ‌ها در آبهای رودخانه اختصاص دارد، مجموعه "گنج‌های پنهان" را نیز در مجارستان اجرا خواهد کرد.

در این پارک یکی از زیباترین غارهای اروپا قرار دارد.

این غار از سال 1995 در بخش میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و مدیریت پارک ملی آگتلک با همکاری انجمن هنر در طبیعت مجارستان از احمد نادعلیان و هفت هنرمند جهانی دیگر دعوت کرده تا برنامه‌ای با عنوان "ارزش محافظت از منابع یادمان‌های تاریخی به عنوان مقاصد توریستی" که در ساختمان جدید پارک ملی آگتلک در بودواسزلاس مجارستان برگزار می‌شود شرکت کنند.

این گردهمائی از 18 جولای (27 تیرماه) آغاز و در 8 آگوست (17 مرداد) سال جاری به پایان می‌رسد.

طی این برنامه از هنرمندان شرکت کننده خواسته شده که در مدت زمان حضور خود، یک اثر شاخص برای مرکز هنر طبیعت اجرا کنند.

این اثر در تملک پارک ملی آگتلک و در مجموعه دائمی مرکز هنر در طبیعت باقی خواهد ماند. مرکز هنر طبیعت "وی پی جی" نیز همزمان با این رویداد فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

پیش از این در آبان سال 89 احمد نادعلیان به کشور کره جنوبی سفر و ماهی‌هایش را در رودخانه "هان" شهر سئول رها کرد. او یک ماه قبل از آن نیز به کشور چین سفری داشت و در رودخانه‌های اطراف دیوار بزرگ چین کارهایش را اجرا کرد.

این هنرمند محیطی همچنین در سال 88 به کشور روسیه سفر کرد و در رودخانه‌های این کشور همچون رودخانه "ولگا" ماهی‌هایش را رها کرد.

در 12 سال گذشته نادعلیان به سرزمین‌های مختلفی سفر داشته و ماهی هایش را به طبیعت هدیه کرده است.

کانال ونیز، رودخانه راک کراک واشینگتون، رودخانه تایمز لندن، رودخانه سن پاریس، رودخانه لی جینک چین، رودخانه راین آلمان، رودخانه دانوب صربستان، دریای مدیترانه،غربی‌ترین نقطه جهان در خلیج آلاسکا در مجاورت اقیانوس کبیر شمالی و یا شرقی‌ترین نقطه جهان در اقیانوس کبیر شمالی و دریای چین شرقی و یا دریای بارنتز در شمال کشورهای اسکاندیناوی و اقیانونس منجمد شمالی نزدیک به قطب شمال، رودخانه‌های قاره افریقا، آبهای گرم اقیانوس هند و آبهای سرد اقیانوس اطلس جنوبی از دیگر مکان‌هایی است که ماهی ‌های این هنرمند ایرانی را در خود جای داده است.

این ماهی‌ها در جویبارهای دهکده پلور متولد شدند و سپس به رودخانه‌های گوشه وکنار دنیا ملحق شدند.

همچنین حجاری‌های نادعلیان طی سفر او به کشورهای بسیاری با عنوان "گنج‌های پنهان" در طبیعت دفن شده است و دوستانش حامل این حجاری‌ها بوده‌اند و آنها را در گوشه و کنار زمین به خاک سپرده‌اند.

 

کد خبر 140267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز