چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معدن رس بی استفاده و قدیمی منطقه کورنوال بریتانیا اکنون به یکی از بزرگ‌ترین مراکز محافظت از گونه‌های گیاهی جهان تبدیل شده که بیش از یک میلیون گیاه در آن تحت محافظت قرار دارند

بزرگ ترین گلخانه جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، پروژه باغ بهشت که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه جهان به ثبت رسیده، مرکز بزرگ و بی همتایی برای افرادی است که به دانستن بیشتر درباره طبیعت و محیط زیست علاقمندند.

باغ بهشت که بر روی معدنی قدیمی و 160 ساله رس ساخته شده، توسط گروهی از گیاه شناسان و متخصصان کشاورزی بنا شده و متشکل از سه زیست بوم اصلی است.

این ساختارهای حباب مانند با استفاده از چارچوب‌های فلزی و در قالب قاب‌های 6 ضلعی ساخته شده‌اند. طی چند ماه اول ساخت این گلخانه بزرگ در حدود 43 میلیون گالن آب باران در این منطقه زهکشی و کانال کشی شد.

این گلخانه از سه زیست بوم اصلی، زیست بوم‌های جنگل‌های باران زا، مدیترانه‌ای و فضای باز برخوردار است. در هر یک از زیست بوم‌های عنوان شده گیاهانی متناسب با همان نوع آب و هوا وجود دارند برای مثال در زیست بوم جنگل‌های باران زا می‌توان انواع گیاهان گرمسیری را مشاهده کرد که به هم فشرده و انبوه در مساحتی برابر شهر لندن رشد کرده‌اند. آب و هوای درون این زیست بوم توسط سیستم‌های کنترلی خودکار تنظیم شده و آبشاری که در آن جریان دارد از آب‌های بازیافت شده زیر زمینی استفاده می‌کند.

بزرگ ترین گلخانه جهان

زیست بوم مدیترانه‌ای نیز از پوشش‌های گیاهی متناسب این منطقه تشکیل شده است، درختان لیمو، زیتون، انگور و گیاهان معطر از جمله گونه‌های گیاهی زیست بوم مدیترانه‌ای به شمار می‌روند، هوای این بخش خشک‌تر از دیگر زیست بوم‌ها است. زیست بوم فضای باز نیز پوششی از گیاهان متناسب با آب و هوای انگلستان است.

این باغ در عین حال به پایگاهی غنی از اطلاعات مجهز است که در آن تاریخچه گیاهان، چگونگی استفاده طبی از آنها، چگونگی تبدیل گیاهان به سوخت، مواد و غذا توضیح داده شده است.

کد خبر 140257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز