مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

محمد ملاحسینی: جام جهانی فوتبال زنان (Women's World Cup) مهم‌ترین و پربیننده ترین رویداد ورزشی زنان در جهان به حساب می‌آید

جام جهانی زنان

اولین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی زنان در سال 1991 و به میزبانی کشور چین برگزار شد. این جام نیز همچون جام جهانی فوتبال مردان 4 سال یک بار برگزار می‌شود.

تیم‌های فوتبال زنان تمام اعضای فیفا می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. جام جهانی فوتبال زنان 61 سال بعد از اولین دوره جام جهانی فوتبال مردان آغاز شده است.

مرحله نهایی جام جهانی در شکل کنونی با شرکت ۱۶ تیم از 75 کشور جهان در 4 گروه برگزار می‌شود. مسابقات در طول 4 هفته در کشور میزبان انجام می‌شود اما قرار است از سال ۲۰۱۵ به بعد، تعداد تیم‌ها به ۲۴ افزایش ‌یابند.

این رقابت توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) سازماندهی و برگزار می‌شود. اولین تورنمت آن در سال 1991 برگزار شد که در آن تورنمنت تیم فوتبال زنان آمریکا فاتح جام شد.

تا سال2011 جام جهانی فوتبال زنان 6 بار در کشورهای چین (2بار)، آمریکا (2بار)، سوئد و آلمان برگزار شده است.

در طول این دوران تنها ۳ کشور به قهرمانی نائل آمده‌اند: آلمان و آمریکا هر کدام 2 بار و نروژ یک بار قهرمان جهان شده‌اند و ششمین قهرمان هنوز مشخص نشده است.

پر افتخارترین تیم‌ها در این جام تیم آلمان با 2 قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک مقام چهارمی و در پی آن تیم آمریکا با 2 قهرمانی، 3 مقام سومی و یک مقام چهارمی هستند.

هفتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان در سال 2015 به میزبانی کشور کانادا برگزار می‌شود.

کد خبر 140241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز