در معاملات فرابورس 100 درصد سهام باشگاه فرهنگی ورزشی راه‌آهن که متعلق به شرکت راه‌آهن بود، از سوی سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس فروخته شد.

باقر محمدتبار، معاون عملیات و نظارت فرابورس درباره مزیت‌های ورود باشگاه‌های ورزشی به بازار سرمایه گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

  • ارزیابی شما از حضور چنین شرکت‌هایی در بازار سرمایه چیست؟

به‌نظر می‌رسد تا زمانی که این باشگاه‌ها خصوصی نشوند به‌دلیل وجود برخی موانع و محدودیت‌ها، نتوانیم تیم‌های ورزشی حرفه‌ای را در کشور داشته باشیم. بدون شک درصورت حضور این شرکت‌ها در بورس، این شرکت‌ها خصوصی شده و نخستین مسئله‌ای که برای سرمایه‌گذاران آن مطرح می‌شود، بحث تداوم سودآوری آنهاست.

  • تبلیغات تا چه حد می‌تواند در سودآوری این صنایع دخیل باشد؟

به‌طور قطع بهره‌گیری باشگاه‌ها از تبلیغات نقش مهمی در سودآوری آنها و کمک به تداوم روند فعالیت باشگاه‌ها دارد؛ به‌طوری که این نهادها می‌توانند با تبلیغ اجناس روی لباس‌های ورزشی، زمین‌های ورزشی یا بهره‌گیری از برند باشگاه از آن کسب درآمد کنند. پخش مستقیم بازی‌ها، نقل و انتقال بازیکنان و حضور در بورس موارد مهم دیگری است که باشگاه‌های اروپایی درآمدهای خوبی را از آن به‌دست می‌آورند.

  • عرضه سهام باشگاه‌های ورزشی چگونه می‌تواند به درآمد‌زایی این باشگاه‌ها کمک کند؟

با ورود باشگاه‌ها به بازار سرمایه، شرایط برای اداره خصوصی آنها و به‌کارگیری روش‌های نوین برای درآمدزایی آنها آغاز می‌شود.

  • این اقدام تا چه‌حد به جذب سرمایه‌گذار جدید در بورس کمک می‌کند؟

به‌طور حتم با ورود باشگاه‌های مطرح، طرفداران و علاقه‌مندان آنها برای حمایت از باشگاه محبوب خود وارد بازار سرمایه می‌شوند که این امر می‌تواند سرمایه‌های جدیدی را وارد بازار کند.

 

کد خبر 140000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز