یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای با توجه به تب فضایی که بسیاری از طرفداران فعالیت‌ها و مطالعات فضایی را به خود مبتلا کرده، شرایطی را به وجود آورده است تا مخاطبانش بتوانند بر روی سیاره زحل گلف بازی کنند

سیاره زحل

به گزارش خبرگزاری مهر، این بازی فلش با نام Golf Sector 6 توسط شرکت تولید بازی DSP و طی همکاری با تیم "کرولین پروکو"، تیمی از دانشمندان که هدایت فضاپیمای کاسینی را در مدار زحل به عهده دارند ارائه شده است.

از این رو این بازی بر اساس تصاویری ساخته شده که کاسینی در طول اکتشافات خود در مدار زحل از سطح قمرهای این سیاره به ثبت رسانده است، به این شکل کاربران می‌توانند احساس واقعی بازی گلف در میدان گلفی خارج از زمین و در سیاره‌ای دیگر را تجربه کنند.

نکته جالب توجه این بازی، تاثیرگذار بودن نیروی گرانش قمرهای زحل بر روی توپ گلف است از این رو کاربر هنگام ضربه زدن باید این نیروهای گرانشی را نیز مورد توجه قرار دهد تا ضربه درستی وارد کند. همچنین بر خلاف گلف زمینی، هدف نهایی این بازی هدایت توپ به یکی از حفره‌های موجود بر روی قمرهای زحلی است.

بازی کردن بر روی هر یک از قمرهای زحل می‌تواند اطلاعاتی را نیز درباره متفاوت بودن گرانش، جرم و ابعاد هر یک از قمرها در اختیار کاربر قرار دهد. مسیر حرکت توپ گلف در این بازی پیرو فرمول گرانشی نیوتن است.

گلف بازی کردن در خارج از زمین پدیده جدیدی نیست، "آلن شپرد" فضانورد آپولو 14 در سال 1971 بر روی سطح ماه به چند توپ گلف ضربه زد. همچنین "میخائیل تیورین" فضانورد روسی نیز در سال 2006 حین راهپیمایی فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی با چوب شماره 6 آهنی به یک توپ فومی گلف ضربه زد.

شاید حال که ناسا توجه خود را بر روی پرازهای انسانی فرازمینی متمرکز کرده است، فضانوردان روزی بتوانند بر روی مریخ یا دیگر سیاره‌های سنگی واقعا گلف بازی کنند.

کد خبر 139952
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز