چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: برای آن‌هایی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، داشتن یک بالکن هر چند کوچک برای گرفتن هوای تازه غنیمت است به شرطی که قدری به ظاهر آن پرداخته، تنها برای خشک کردن لباس یا گذاشتن وسایل اضافه استفاده نشود.

آشنایی با دکوراسیون بالکن

برای این منظور اولین کار استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی است. آن‌ها علاوه بر دادن زیبایی و جلوه‌ای خاص به بالکن، رایحه‌ای خوش ایجاد می‌کنند. سعی کنید گل‌های تزیینی و گیاهان رونده را انتخاب نمایید. اگر گل و گیاه‌ها مطابق سلیقه‌تان باشند، تنوع رنگ و شادی مضاعف ایجاد خواهند کرد.

با قرار دادن میز و تعدادی صندلی، خوردن قهوه در محیطی آرام‌بخش را از دست ندهید. چیدمان، جنس و نوع وسایل انتخابی در بالکن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر بخواهید بالکن شبیه به باغی کوچک شود، می‌توانید کف آن را با چمن مصنوعی و سنگ‌های درشت تزیین و از چوب طبیعی برای دکوراسیون استفاده نمایید. با این کار بالکن جذاب‌تر شده و وقت بیشتری را در آن می‌گذرانید.

سعی کنید اندازه و تعداد وسایل متناسب با اندازه بالکن باشد تا فضای کافی داشته باشید.

آشنایی با دکوراسیون بالکن

می‌توانید برای مبلمان از نیمکت‌هایی که در آن قابل بلند شدن باشد، استفاده کنید و وسایلی مانند کوسن و زیرانداز را بعد از استفاده یا در صورت عدم نیاز داخل آن قرار دهید.

معمولا از حصیر برای استتار و ایجاد حریم خصوصی استفاده می‌شود اما شما می‌توانید نوع رنگی آن را به عنوان دکور به کار ببرید.

افراد باذوق برای تنوع حصیرهای قدیمی را رنگ کرده یا برای آن که بالکن سنتی‌تر به نظر برسد، از بامبو استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید حصیر بیشتر جنبه دکور داشته باشد، می‌توانید آن را کنار دیوار قرار دهید یا از آن برای جدا کردن دو قسمت از بالکن استفاده کنید.

برای زیبایی بیشتر مجسمه، چراغ تزیینی و قفس پرندگان را فراموش نکنید.

آشنایی با دکوراسیون بالکن

http://carpettheworld.org

کد خبر 139614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز