تیم ملی بعد از برگزاری نخستین مسابقه تدارکاتی‌اش مقابل متالیست اوکراین صبح دیروز یک تمرین سبک را در ورزشگاه رودرسدورف انجام داد.

فوتبال

در این تمرین بازیکنان تیم به گروه‌های مختلف تقسیم شدند؛ آنهایی که دقایق زیادی مقابل متالیست به میدان رفتند، آنهایی که کمتر در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند و بازیکنانی که در این مسابقه حضور نداشتند.

با توجه به این مسابقه، کارلوس کی‌روش برنامه تمرین خود را برای بازیکنان درنظر گرفت. کریم انصاری‌فرد، میثم بائو، حمید علی‌عسکر، آرش افشین و مهرداد اولادی غایبان مسابقه با متالیست بودند و به همین دلیل این بازیکنان در تمرین یک ساعته صبح دیروز فشار زیادی را متحمل شدند. کی‌روش در این تمرین توجه زیادی هم به 4 دروازه‌بان تیم ملی داشت و حدود 10دقیقه‌ای برای آنها صحبت کرد.

در این تمرین هادی نوروزی به‌دلیل مصدومیت حضور نداشت. مدیررسانه‌ای تیم ملی با بیان اینکه رباط پای این بازیکن پاره نشده، تاکید می‌کند: «قوزک پای نوروزی آسیب‌دیده است و این مصدومیت به تمرینات تیم ملی مربوط نمی‌شود. آسیب‌دیدگی این بازیکن به زمان حضورش در پرسپولیس برمی‌گردد. البته مشکل خاصی نیست و امروز یا فردا تمرینات خود را با تیم ملی شروع می‌کند.» تیم ملی بعدازظهر دیروز برنامه تمرینی نداشت و اعضای تیم ملی برای خرید و هواخوری محل اردو را ترک کردند و به شهر گراتس رفتند. امروز اما تمرینات تیم ملی در 2 جلسه صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد.

تساوی بدون گل

تلاش تیم ملی در بازی دوستانه با متالیست نتیجه نداد و این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. البته در دقیقه 57 این مسابقه علیرضا حقیقی موفق به مهار ضربه پنالتی مارکو دویچ، بازیکن متالیست شد. این در حالی بود که در نیمه اول مسابقه مهدی رحمتی درون دروازه تیم ملی قرار گرفته بود. مردان کی‌روش با سیستم 1-5-4 ‌ بازی می‌کردند و پس از پایان مسابقه سرمربی پرتغالی تیم ملی بیشتر به دفاع خطی تیم ملی ایراد گرفت. کی‌روش تاکید دارد که دفاع تیم نباید خطی باشد. ظاهرا یکی از اهدافی که کارلوس کی‌روش در اردوی اتریش دنبال می‌کند، پیاده‌کردن برنامه‌های خود و تغییرات تاکتیکی در تیم ملی است. این مربی پرتغالی درنظر دارد از همین مراحل ابتدایی، به‌تدریج برنامه‌های خود را پیاده کند تا تیم ملی به مرور زمان به شرایط ایده‌آلی دست یابد.

یکی از برنامه‌های کی‌روش تغییر تاکتیک در خط دفاعی تیم ملی است. عباس ترابیان، سرپرست تیم ملی در این رابطه می‌گوید: «کی‌روش پس از بازی با توجه به 4 جلسه تمرینی از شرایط تیم ملی راضی بود و گفت که این نتیجه رضایت‌بخش بوده است. این مربی برای همه موارد برنامه دارد. او برای خط دفاع و در بحث جایگیری برنامه‌هایی دارد و می‌گوید که دفاع تیم ملی نباید خطی باشد و بازیکنان روی یک خط نباشد. کی‌روش در بحث اینکه مدافعان چطور باید در جریان مسابقه همدیگر را حمایت کنند نیز برنامه‌هایی دارد.»

2 بازی دوستانه

تیم ملی 2 مسابقه دیگر در اردوی اتریش برگزار خواهد کرد. تیم دوناژکا استرادا از اسلواکی و بانیک استراوا از چک حریفان تیم ملی هستند. دوناژکا استرادا در سال 2005 پس از 28 سال حضور در لیگ دسته 2 با قرار گرفتن در رده سوم توانست به لیگ دسته اول اسلواکی راه پیدا کند. آخرین افتخاری که تیم بانیک استراوا به دست آورده نیز به 5 سال پیش برمی‌گردد که در جام حذفی به مقام قهرمانی رسید. مدیررسانه‌ای تیم ملی تاکید می‌کند: «ما این تیم‌ها را با توجه به بازی با مالدیو انتخاب کردیم. چون مالدیو تیم قدرتمندی نیست، کادرفنی تیم ملی هم دلیلی ندیدند که حریف قدرتمندی را در این شرایط درنظر بگیریم. در حال حاضر در اتریش تیم‌های زیادی حضور دارند که می‌توانستیم با آنها بازی کنیم. تیم‌های بزرگی چون شالکه، هانوفر و بلکبرن در اتریش اردو زده‌اند ولی ما صلاح ندیدیم که با آنها مسابقه تدارکاتی انجام دهیم.» بدین‌ترتیب، تیم ملی جمعه 17 تیر ساعت 18 به وقت محلی با تیم دوناژکا استرادا روبه‌رو خواهد شد. یک روز بعد از این مسابقه در ساعت 16 به وقت محلی تیم ملی با بانیک استراوا مصاف خواهد کرد.

کد خبر 139563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز