گروه بورس: همزمان با نزدیک شدن به زمان عرضه دوباره سهام باشگاه ورزشی راه‌آهن شایعات پیرامون فروش سهام نخستین باشگاه ورزشی در فرابورس افزایش یافت، در عین حال گفته می‌شود یک چهره شناخته شده و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار ایرانی صنعت فوتبال قصد خرید سهام باشگاه راه‌آهن را دارد.

بورس

به گزارش همشهری، سازمان خصوصی‌سازی‌ هفته گذشته 100 درصد از سهام باشگاه فرهنگی ورزشی راه‌آهن را به‌عنوان نخستین باشگاه ورزشی به قیمت 5 میلیاردو 900 میلیون تومان در فرابورس عرضه کرد اما هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به خرید سهام راه‌آهن با این قیمت نشد. بر همین اساس، سازمان خصوصی‌سازی‌ تصمیم گرفت با کاهش قیمت سهام این شرکت مشتری جدیدی برای راه‌آهن دست و پا کند. با این رویداد هیأت واگذاری در جلسه‌شنبه 11 تیر خود باردیگر قیمت واگذاری نخستین باشگاه فوتبال کشور برای خصوصی‌سازی‌ را کاهش داد تا شاید این بار کسی برای خرید آن پیشقدم شود. به این ترتیب یکشنبه آینده؛ سهام تیم فوتبال راه‌آهن با کاهش قیمت از5.9 به4.1میلیارد تومان برای دومین مرتبه روی میز فروش گذاشته می‌شود.

شنیده‌های ورزشی

تازه‌ترین شنیده‌ها حکایت از آن دارد که حسین هدایتی شناخته شده‌ترین سرمایه‌گذار تیم‌های فوتبال ایران در تلاش برای خرید سهام باشگاه راه‌آهن است و در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی‌ وارد مذاکره شده است. اساسا به‌نظر می‌رسد کاهش1.8 میلیارد تومانی قیمت اولیه سهام باشگاه راه‌آهن به‌دلیل مذاکرات وی با سازمان خصوصی‌سازی‌ بوده است. همچنین گفته می‌شود قرار است وی امتیاز باشگاه راه‌آهن را به مشهد منتقل کند و علی دایی نیز به‌عنوان سر مربی هدایت این باشگاه را برعهده بگیرد.

در عین حال گفته می‌شود هدایتی درصورت خرید باشگاه راه‌آهن هیچ گزینه‌ای برای سرمربیگری تیمش جز علی دایی ندارد. سکوت ابهام‌برانگیز دایی در فصل نقل و انتقالات را بسیاری به همین موضوع ربط می‌دهند و می‌گویند دایی منتظر است تا راه‌آهن توسط هدایتی خریداری شود تا کارش را با این تیم آغاز کند. همچنین روز یکشنبه حسین کعبی بازیکن سابق استیل آذین در مصاحبه‌ای رسما اعلام کرد هدایتی به او و 2 بازیکن دیگر (حسین کاظمی و سوشا مکانی) اعلام کرده تا خرید امتیاز راه‌آهن توسط وی صبر کنند و با هیچ تیمی مذاکره نکنند.

در عین حال با توجه به آنکه قرار است پس از عرضه سهام باشگاه راه‌آهن سهام 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز از طریق فرابورس فروخته شود دیروز کانون پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نیز آمادگی خود را برای در اختیار گرفتن 51درصد از سهام باشگاه اعلام کرد. بر همین اساس، دیروز علی پروین در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: کانون پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس آمادگی دارد 51 درصد از سهام این باشگاه را بخرد. ضمن آنکه ما 49درصد دیگر را به مردم خواهیم داد. صراحتاً اعلام می‌کنیم هیچ پولی هم از دولت و سازمان‌های دولتی نمی‌خواهیم چراکه خیلی افراد هستند که حاضرند پرسپولیس به صاحبان اصلی‌اش یعنی پیشکسوتان برسد و هزینه‌های آن را بدهند.

رفتار‌های پشت پرده سازمان خصوصی‌سازی‌

در شرایطی که قرار است سازمان خصوصی‌سازی‌ پس از مدت‌ها سهام یک شرکت را برای نخستین‌بار(عرضه اولیه)در بازار سرمایه واگذار کند و با وجود آنکه سهام این باشگاه یک بار در هفته گذشته به فروش نرسیده بود و بازار سرمایه منتظر شفاف‌سازی‌ بیشتری در مورد واگذاری سهام باشگاه راه‌آهن بود اما سازمان خصوصی‌سازی‌ حاضر به ارائه هیچگونه توضیحی برای شفاف‌سازی‌ بیشتر در مورد فروش سهام این شرکت نیست. ضمن اینکه کارشناسان یکی از دلایل فروش نرفتن سهام راه‌آهن را در اطلاع رسانی ناکافی و رفتار پشت پرده سازمان خصوصی‌سازی‌ می‌دانند. در چنین شرایطی با توجه به آنکه حاشیه‌های عرضه سهام نخستین باشگاه ورزشی و شایعات پیرامون آن در بازار سرمایه گسترش پیدا کرده است دیروز هیچ‌یک از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ با وجود تلاش‌های متعدد خبرنگار همشهری حاضر به پاسخگویی در این‌باره نشدند؛ در حالی که تازه‌ترین خبر‌ها از مذاکرات پشت پرده حکایت دارد.

کد خبر 139449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز