کادر فنی تیم ملی درصدد است 2 مسابقه تدارکاتی را به برنامه‌های این تیم در اردوی 12 روزه اتریش اضافه کند.

ورزش

 پیش‌تر از تیم متالیست خارکوف به‌عنوان تنها حریف تدارکاتی تیم ملی در این اردو یاد شده بود اما روند تمرینات این روزهای تیم ملی به‌گونه‌ای است که کارلوس کی‌روش به جای یک مسابقه برگزاری 3 مسابقه را برای مردانش مناسب می‌داند. متالیست یک تیم اوکراینی است و این روزها مسئولان تیم ملی با تیم‌های حاضر در اتریش‌ وارد مذاکره شده‌اند ولی هنوز 2 حریف دیگر تیم ملی مشخص نشده است. سرپرست تیم ملی در این رابطه می‌گوید: «با توجه به پیشرفت مشاهده شده، کادر فنی تصمیم گرفته که 2 بازی دیگر نیز انجام شود تا تیم ملی بزرگسالان از ‌ نظر هماهنگی تیمی نیز به جایگاه خوبی برسد. البته پس از نهایی شدن مذاکرات با تیم‌های حاضر در اتریش درخصوص برگزاری آنها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

در عین حال، در برنامه‌ریزی تازه کادرفنی تیم ملی زمان این دومسابقه مشخص شده است. عباس ترابیان ادامه می‌دهد: «درصورت نهایی شدن قرار است این بازی‌ها در هشتم و نهم جولای (17 و 18 تیر) برگزار شود. تیم ملی بعد از انجام این بازی‌ها 19تیر بلافاصله به ایران بازخواهد گشت.» ظاهرا کارلوس کی‌روش از وضعیت تمرینات و بازیکنان تیم ملی رضایت دارد. سرمربی پرتغالی تیم ملی از علاقه‌مندی بازیکنان به یادگیری ابراز رضایت کرده و به همین خاطر دستور داده تا تیم ملی 2 مسابقه دوستانه دیگر هم داشته باشد.

تمرینات تیم ملی در اردوی اتریش در حال برگزاری است و البته در روزهای اخیر بارش شدید باران یکی از دردسرهای تیم ملی بوده است. ششمین تمرین تیم ملی در شرایطی در ورزشگاه رودرسدورف برگزار شد که وقتی بازیکنان وارد زمین اصلی برای شروع تمرینات تاکتیکی شدند، ناگهان بارش شدید باران آغاز شد؛ طوری که کی‌روش به اجبار تمرین را به‌طور موقت تعطیل کرد و بازیکنان و مربیان از زمین خارج شدند. پس از چند دقیقه که از شدت بارش کاسته شد، کی‌روش بازیکنان را دوباره به زمین فراخواند و تمرین آغاز شد و این در حالی بود که باران همچنان در حال باریدن بود. بازیکنان البته در چنین شرایط جوی نیز با نشاط و انگیزه فراوان به تمرین ادامه دادند. عباس ترابیان درباره آخرین وضعیت تمرینات تیم ملی می‌گوید:

«شرایط بسیار خوب و تمرینات ویژه‌ای در دستور کار کادر فنی و بازیکنان تیم ملی قرار گرفته است. کارهای بدنسازی توأم با فعالیت‌های تاکتیکی باعث آمادگی بهتر و روز افزون بازیکنان شده و از نقطه نظر فعالیت‌های بدنسازی، تمرینات ویژه و سختی برای بازیکنان درنظر گرفته شده که آمادگی آنها روز به روز بیشتر می‌شود. از نظر تاکتیکی، کادر فنی به‌صورت تخصصی روی بخش‌های مختلف دفاعی، هافبک‌ها، خط حمله و دروازه‌بان‌ها به‌صورت مجزا فعالیت می‌کنند.» سرپرست تیم ملی ادامه می‌دهد:

«بازیکنان تیم ملی با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو شدند و نوع تمرینات آنها بسیار تغییر کرده است. همچنین نوع توجه کادرفنی به رفتار و بازی فنی بازیکنان به‌گونه‌ای تغییر کرده که روی تک‌تک بازیکنان آنالیز انجام می‌شود. اگر مورد خاصی دیده شود که نیاز به تذکر داشته باشد کی‌روش به بازیکنان یادآوری خواهد کرد.» این روزها مهرداد اولادی و آرش افشین نیز پابه‌پای بقیه بازیکنان تمرین می‌کنند. اولادی‌ با تاخیر به اردوی اتریش ملحق شد و افشین به‌دلیل کسالت چند جلسه از تمرینات را از دست داده بود.تیم ملی روز گذشته تنها یک جلسه تمرین داشت و بازیکنان بعد از تمرین صبح دیروز، بعدازظهر استراحت کردند.

کد خبر 139374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز