یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

گروه علمی‌فرهنگی: پیکر آیت‌الله محمدهادی معرفت از مفسران برجسته قرآن از مسجد امام حسن عسگری (ع) تاحرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع این عالم ربانی نماینده مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت آیات عظام، حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله سبحانی، استاندار و جمعی از مدیران استان قم و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
پیکرآن مرحوم پس از تشییع تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اقامه نماز میت توسط حضرت آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید در قم در مسجد شهید مطهری در کنار حرم کریمه اهل‌بیت(س) و در جوار عالمان بزرگی همچون حضرات آیات تهرانی و احمدی میانجی به خاک سپرده شد.
آیت‌الله معرفت تحصیلات خود را در دو حوزه بزرگ نجف و قم در دو بخش فقه و تفسیر قرآن کریم به اتمام رساند و در طی عمر پربار خویش در این دو زمینه شاگردان بسیاری را در حوزه تربیت کرد.
از این عالم ربانی مقالات و کتاب‌های بسیاری همچون شناخت زبان قرآن، شبهه تحریف، رجعت در اندیشه شیعه، دیه اهل کتاب، دموکراسی در نظام ولی‌فقیه و جامعه دینی یا جامعه مدنی به یادگار مانده است.
آیت الله معرفت عصر جمعه درسن  ۷۶سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
به همین مناسبت شب گذشته نیز مراسم یادبودی از سوی جامعه مدرسین و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رئیس مؤسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، در پیامی، درگذشت آیت‌الله محمد‌هادی معرفت را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی‌مؤسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، رحلت عالم روشن اندیش، فقیه عالیقدر و مفسر والانگر قرآن کریم، حضرت آیت الله محمد‌هادی معرفت رضوان الله تعالی علیه خسارتی سنگین برای حوزه‌های علمی‌دینی و عرصه دین و دانش و فرهنگ بود که امیدوارم خداوند با لطف خود آن را جبران فرماید. بدینوسیله این مصیبت بزرگ را به حوزه‌های علمی‌و دینی و به همه بستگان معزز آن عزیز، به‌خصوص برادران بزرگوار آن مرحوم و نیز فرزندان ارجمندش تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه حضرت حق متعال برای آن فقید والامقام علو درجات و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر مسئلت دارم.
همچنین آیت‌الله ‌هاشمی ‌شاهرودی رئیس قوه قضائیه درگذشت آیت‌الله معرفت را تسلیت گفت.
در پیام آیت‌الله‌هاشمی‌شاهرودی آمده است: «رحلت عالم ربانی و مفسر برجسته قرآن کریم، فقید سعید آیت‌الله شیخ محمدهادی معرفت (رحمه‌الله علیه) موجب تأثر و تألم خاطر شد.اینجانب با عرض تسلیت به ساحت حضرت ولی‌عصر روحی له الفدا و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و جامعه دانشگاهی کشور از خداوند متعال خواستارم آن مرحوم را با بزرگان و نیکان دربار الهی‌اش محشور گرداند و درجات اعلی علیین را برایش منظور دارد و به بیت مکرم ایشان و بازماندگانش صبر و اجر جزیل عطا فرماید.»
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز درگذشت آیت الله معرفت را تسلیت گفت: هاشمی ‌رفسنجانی  با صدور پیامی‌ فقدان این محقق، مبلغ و مفسر بزرگ اسلام را به حوزه‌های علمیه و ملت ایران تسلیت گفت. در پیام‌هاشمی‌رفسنجانی آمده است: فقدان این عالم جلیل‌القدر و ذخیره حوزه علمیه، محقق، مبلغ معارف اسلامی‌و مفسر علوم قرآنی را به خانواده محترم، طلاب حوزه علمیه، جامعه مدرسین و ملت ایران تسلیت می‌گویم. از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان، بویژه بیت مکرمش صبر و اجر مسئلت می‌کنم.
کد خبر 13924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز