همشهری آنلاین: سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران در دو بخش اصلی و دانشجویی از 10 تا 30 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

مجسمه

به گزارش فارس، سیدمجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: این سمپوزیوم به مجسمه‌سازی با سنگ اختصاص دارد و هنرمندان متقاضی از 15 تا 19 مردادماه مهلت دارند تا با ارائه آثارشان در این سمپوزیوم شرکت کنند.

وی افزود: آثار ارائه شده از سوی هیئت انتخاب آثار که متشکل از بهروز دارش، سعید شهلاپور، طاهر شیخ الحکمایی، اصغر کفشچیان‌مقدم و جعفر نجیبی است برای شرکت در سمپوزیوم انتخاب و اعلام می‌شود.

موسوی تعداد هنرمندان شرکت کننده در این سمپوزیوم را در بخش اصلی شامل 12 هنرمند ایرانی و 5 هنرمند مدعو خارجی عنوان کرد و گفت: بخش جنبی این سمپوزیوم با حضور 10 دانشجو برگزار خواهد شد و آثار برتر در پایان مهلت 20 روزه سمپوزیوم از سوی هیئت داوران متشکل از ناهید سالیانی، سیدمحمد بهشتی، مرتضی نعمت‌اللهی و دو داور خارجی اعلام خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های جنبی این سمپوزیوم هم گفت: در بخشی از این سمپوزیوم، نمایشگاهی از ماکت‌های آثار ارسالی به دبیرخانه را نیز برگزار خواهیم کرد.

در بخش اصلی این سمپوزیوم مبلغ 40 میلیون ریال برای هنرمندان ایرانی و مبلغ 3500 دلار برای هنرمندان مدعو خارجی در نظر گرفته شده است و در بخش دانشجویی نیز مبلغ 15 میلیون ریال به هر هنرمند اختصاص خواهد یافت.

همچنین سمپوزیوم در بخش اصلی بنا بر رأی هیئت داوران سه اثر برگزیده خواهد داشت که در مراسم پایانی معرفی شده و به ترتیب به نفرات اول تا سوم،‌ دیپلم افتخار و مبلغ 100 میلیون ریال، دیپلم افتخار و مبلغ هفتاد میلیون ریال، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال اهدا خواهد شد.

کاتالوگ سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران نیز در پایان منتشر شده و به هنرمندان منتخب یک جلد اهدا خواهد شد.

این سمپوزیوم از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران برگزار می‌شود، ریاست سمپوزیوم را سیدمحمدجواد شوشتری و دبیری آن را سیدمجتبی موسوی بر عهده دارند.

همچنین سعید شهلاپور، بهروز دارش، مرتضی نعمت‌اللهی، طاهر شیخ‌الحکمایی ، برزین ضرغامی و سیدمجتبی موسوی نیز در ترکیب شورای سیاست‌گذاری حضور دارند.

اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران اسفندماه سال 1385 به شکل بین‌المللی در پارک چیتگر برگزار شد، دومین سمپوزیوم به شکل ملی سال 1388 در گالری برگ برگزار شد و این سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران است که به صورت ملی و با حضور پنج هنرمند خارجی مدعو مهرماه سال 90 در یکی از بوستان‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

 به گفته مسئولان دعوت از هنرمندان خارجی در سومین دوره این سمپوزیوم مقدمه‌ای برای بین‌المللی شدن آن در سال‌های آینده است.

کد خبر 139221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز