همشهری آنلاین: پرونده‌ای که علیه دومینیک استراس کان، رییس سابق صندوق بین‌المللی پول باز شده، به خاطر تردیدهایی که درباره اعتبار اتهامات مطرح شده علیه وی به وجود آمده است، در وضعیت متزلزلی قرار دارد.

Former IMF chief Dominique Strauss-Kahn

خبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، روزنامه نیویورک تایمز، به نقل از دو مقام بلندپایه قضایی که نامی از آنها نبرد، نوشت، دادستان‌های ارشد آمریکایی روز پنجشنبه با وکلای مدافع وی ملاقات کرده و به بحث در این باره پرداختند که آیا می‌توان او را از اتهامات تبرئه کرد یا خیر.

بازرسان پرونده شاهد تناقض‌گویی در اظهارات شاکی پرونده استروس کان، درباره خودش و ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر و توضیح نداشتن درباره انتقال پول به حساب بانکی‌اش، بوده‌اند.

استروس کان متهم به تعرض جنسی به این زن در اوایل ماه مه، در زمانی است که او مشغول تمیز کردن اتاق رییس سابق صندوق بین‌المللی پول در هتلی در نیویورک بود.

بازرسان پیش از این تاکید کرده بودند که شاکی 32 ساله پرونده از نظر شخصیتی زنی پرکار و مادری مجرد است که پس از مهاجرت از گینه به دنبال پناهندگی است، اما یکی از منابع به روزنامه نیویورک تایمز گفته است که او بارها از زمان طرح اتهام دروغ گفته است.

ظاهرا شاکی پرونده روزی که مدعی است مورد تجاوز قرار گرفته، تماس تلفنی با مردی در زندان داشته که به خاطر در اختیار داشتن حدود 200 کیلوگرم ماریجوانا در حبس به سر می‌برد و با او درباره مزایای اقدام حقوقی گفت‌وگو کرده است.

بازرسان همچنین تناقضاتی را میان گفته‌های او به آنها درباره درخواست پناهندگی‌اش و همچنین محتوای اسنادی که نشان می‌دهد در مجموع 100 هزار دلار در دو سال اخیر پس انداز داشته است، یافته‌اند.

انتظار می‌رود وکلای مدافع به دنبال تسهیل شرایط برای صدور وثیقه برای استراس کان در دادگاه روز جمعه باشند. برنامه‌ای برای برگزاری این جلسه وجود نداشت، اما روز پنجشنبه اعلام شد که این دادگاه برگزار می‌شود. جلسه استماع بعدی دادگاه قرار نبود تا پیش از 18 ژوئیه برگزار شود.

دادستان‌ها قصد دارند روز جمعه به قاضی بگویند با توجه به در اختیار داشتن اطلاعات جدید، به مشکلاتی برخورده‌اند.

استروس کان گفته است در خصوص اتهام تعرض روز 14 مه در هتل سوفیتل در مرکز منهتن بی‌گناه است. وکلای او می‌گویند آنچه بین این دو نفر رخ داده مبتنی بر رضایت طرفین بوده است.

تحقیق پزشکی قانون نشان می‌دهد تماس جنسی میان این مرد فرانسوی 62 ساله که تصور می‌شد رقیب قوی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه باشد با این زن وجود داشته است.

متهم قرار بود با وثیقه پنج میلیون دلاری آزاد شود و اکنون تحت مراقبت امنیتی 24 ساعته در یک خانه مجلل در منهتن ساکن است.

کد خبر 139126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز