سما: ویژه برنامه های مدیریت شهری به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان، ایمنی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و همچنین نحوه همکاری با اماکن مذهبی در برگزاری مراسم سوگواری این ایام اعلام شد.

احمد نوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به صدور دستورالعمل بزرگداشت ایام سوگواری محرم و صفر، برای شهرداریهای مناطق 22 گانه به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر، اظهار داشت: این دستورالعمل در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، چهره آرائی و فضاسازی شهری، خدمات رسانی به مردم، برپایی نشست‌ها و مراسم مذهبی، کمک و مساعدت به هیأتها و اماکن مذهبی، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی و... صادر شده است.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اجرای نمایش های آئینی با موضوع محرم و حماسه حسینی، برپایی نمایشگاه های عکس، کتاب و محصولات فرهنگی، برگزاری همایش و شب شعر در خصوص قیام حسینی، برگزاری نشست های مذهبی، اجرای مسابقات فرهنگی اعم از کتابخوانی، عکاسی، مقاله نویسی، خاطره نویسی و همکاری با مساجد در برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا و عزاداری از جمله اقدامات تدارک دیده شده برای این ایام است.

نوریان تصریح کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا نیز با توجه به تعطیلی احتمالی برخی از مراکز درمانی و بهداشتی، تعدادی پایگاه سلامت، توسط شهرداری تهران و هلال احمر در سطح شهر برپا خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که مدیریت شهری برای متناسب سازی فضاهای تبلیغی و اطلاع رسانی با ایام محرم چه اقدامی کرده است، گفت: سازمان زیباسازی 23 هزار متر مربع از فضاهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی سطح شهر را جهت فضاسازی معنوی متناسب با این ایام در اختیار نهادها و سازمان های فرهنگی و شهرداری های مناطق قرار داده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین در خصوص نحوه حمایت و پشتیبانی مدیریت شهری از هیأتها، مساجد و تکایا در ایام محرم، اظهار داشت: سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران به منظور توسعه فرهنگ عاشورایی با برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه عطر سیب به 10 هزار مسجد، هیأت مذهبی و حسینیه، اقلام فرهنگی و تجهیزات مورد نیازشان را اهدا خواهد کرد.

کد خبر 13899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز