دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد العرابی (Mohamed al-Orabi) متولد 26 ژانویه 1951 در قاهره است. او در سال 1975 موفق به دریافت مدرک کارشناسی تجارت و بازرگانی از دانشگاه قاهره شد.

Mohamed al-Orabi

العرابی فعالیت‌های دیپلماتیک خود را به عنوان کاردار دوم سفارت مصر در کویت و سپس با سمت کاردار اول در سفارت مصر در لندن آغاز کرد.

العرابی پیش از این هم معاون اقتصادی وزیر امور خارجه مصر و هماهنگ کننده نشست اقتصادی کشورهای عربی در شرم‌الشیخ بود و در سفارت‌خانه‌های مصر در آمریکا، انگلیس و کویت نیز فعالیت کرده است.

طی سال‌های 1989 تا 1993 مشاور سفارت مصر در واشنگتن بود و پس از آن سمت مدیر دفتر عمرو موسی که در آن هنگام پست وزیر خارجه مصر را در اختیار داشت، کسب کرد و در طول سال‌های 2001 تا 2008 به عنوان سفیر مصر در برلین در آلمان خدمت می‌کرد.

پس از آن العرابی به سمت معاون وزیر خارجه در امور روابط اقتصادی و همکاری بین المللی منصوب شد و طی برگزاری اجلاس اقتصادی سران عرب در ژانویه 2011 پست هماهنگ کننده اجلاس را برعهده داشت.

وی به نیابت از مصر در نشست دوره‌ای هشت کشور در حال توسعه اسلامی به نام دی 8 که در کوالالامپور پایتخت مالزی در درسال 2010 برگزار شد و همچنین نشست‌های شورای اجرایی این سازمان حضور داشت.

العرابی دبیر اجرایی دومین اجلاس اقتصادی سران عرب بود که مصر در شرم الشیخ میزبان آن بشمار می‌آمد و نقشی ملموس و عینی در برگزاری موفق این اجلاس داشت

کد خبر 138170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز