همشهری‌آنلاین: نام بردن از شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک در رادیو و تلویزیون فرانسه ممنوع می‌شود

به گزارش وب سایت میل انلاین وابسته به روزنامه دیلی میل (Daily Mail) دولت فرانسه در صدد تصویب قانونی است که براساس آن نام بردن از شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک در رادیو و تلویزیون فرانسه ممنوع خواهد شد.

طبق این تصمیم اگر برنامه‌ای بخواهد صفحه فیس‌بوک یا توییتر خود را معرفی کند به نوعی به ترویج این پلتتفرم‌های اجتماعی پرداخته و لذا باید از این کار خودداری کنند.

همکاران نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در واقع به قانونی استناد می‌کنند که در سال 1992 تصویب شده و طبق آن نباید برای شرکت‌های تجاری در رادیو و تلویزیون فرانسه تبلیغ کرد.

با این حال خبرنگاران هنوز می‌توانند اگر  میکروبلاگ توئیتر و یا  رسانه اجتماعی فیس‌بوک نقش محوری در گزارش‌ها داشته باشند  نام آنها را ذکر کنند.

به نوشته این وبسایت خبری به نظر می‌رسد دیگر در رادیو و تلویزیون فرانسه عبارتی مثل ما را در "توئیتر دنبال کنید" (follow us on Twitter) شنیده نشود

خانم کریستن کلی (Christine Kelly) سخنگوی شورای فرانسوی نظارت بر رسانه‌های دیداری و شنیداری (CSA) استناد دولت به قانون 1992 را درست خواند و گفت چرا باید به فیس بوک که میلیاردها دلار قیمت دارد چنین فرصت داد و این در حالی است که بسیاری از  شبکه‌های اجتماعی دیگر باید برای شناساندن خود تلاش کنند. این تحریف کردن رقابت است.

کد خبر 138167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز