سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین پایگاه اطلاع رسانی دکتر ناصر فکوهی، استاد انسان شناسی دانشگاه تهران، فعال شد.

فکوهی

این پایگاه که با آدرس www.fakouhi.com برای همه علاقمندان به حوزه های فرهنگ، علوم انسانی و جامعه شناسی در دسترس است دارای بخش های متنوعی در زمینه کلیه کتاب ها، فعالیت ها، سخنرانی ها، مقالات علمی، گفت و گو با روشنفکران ایرانی، ترجمه ها، منابع خارجی، اخبار انسان شناسی و جامعه شناسی و ... است.

دکتر ناصر فکوهی در سرآغاز فعال شدن این سایت نوشته است:"هدف اساسی از تاسیس این پایگاه گسترش دانش انسان‌شناسی و کمک به آموزش و ترویج این علم در میان همة کسانی است که از دور یا نزدیک به علوم انسانی علاقمند هستند. دانشجویان می توانند در این پایگاه که به تدریج تکمیل خواهد شد، سرفصل درس ها، نمونه پرسش های ترم های گذشته و منابع لازم را برای دروس خود در این رشته بیابند و سایر خوانندگان نیز قادرند در بخش های مختلف پایگاه افزون بر آثار نگارنده معرفی کتاب ها ، مراکز علمی، نشریات و برخی از مقالات برگزیده در زمینه های مربوط با انسان‌شناسی را بخوانند. آثار دانشجویان و تمامی تحقیقات نگارنده رفته رفته به صورت خلاصه و همراه با مواد اتنوگرافیک (عکس، فایل های صوتی و غیره) در اختیار همگان قرار می گیرند. خوانندگان در صورت تمایل می توانند از طریق پست الکترونیک نظرات و انتقادات خود را برای انعکاس دراین پایگاه ارسال نمایند."

این استاد دانشگاه تهران و نویسنده کتاب "انسان شناسی شهری" که از زمان اقامت مجدد خود در تهران، ارتباط منظمی با نشریات داشته است، در این سایت همه مقالات خود را که در نشریات مختلف از جمله روزنامه سرمایه، شرق ، همشهری و ... منتشر شده است، نیز در دسترس علاقمندان و پژوهشگران قرار داده است.

بخش "ضیافت فرهنگ" این سایت، اختصاص به گفت و گوهای وی با روشنفکران و فعالان حوزه های مختلف فرهنگ دارد. گفت و گوی ناصر فکوهی با علی بلوکباشی، حسین سلطان زاده، شهلا حائری و جلال ستاری، از جمله این گفت و گو  هاست.

همین طور در بخش "تاملات فرهنگی" این سایت، آن دسته از مقالات این استاد دانشگاه تهران درج شده است که به موضوعات فرهنگی کلان مربوط می شود. مقوله هایی مانند عشق، خودکشی، نژاد، هویت، مرگ، چهره، زمان، سنت و سکوت. مقالات منشتر شده در بخش "ضیافت فرهنگ" و "تاملات فرهنگی" پیش از این در روزنامه سرمایه منتشر شده بوده اند.

بخش دیگر این مجموعه مقالات، با عنوان "تکه های انسان شناسی" نیز پیش از این در روزنامه "شرق" با همین عنوان کلی، منتشر می شد و به موضوعات و تاملات فرهنگی گوناگون اختصاص داشت.

سایت دکتر فکوهی دارای بخش آموزشی برای همه دانشجویان رشته انسان شناسی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس نیز هست. این بخش ها عبارتند از: دروس و پژوهش های درسی، آزمایشگاه انسان شناسی، کارگاه ترجمه زبان انگلیسی، کارگاه ترجمه زبان فرانسه، معرفی مراکز، علمی، معرفی نشریات، معرفی کتاب. 

کد خبر 1380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز