شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه هاروارد بار دیگر هشدار دادند افراد کم تحرک که عادت دارند ساعات طولانی مقابل تلویزیون بنشینند با خطر ابتلا به بیماریهای جدی مثل دیابت و امراض قلبی و عروقی و در نهایت خطر مرگ زودرس مواجه هستند.

watching TV

بیش از دو ساعت تماشای تلویزیون در روز خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروقی را تشدید می‌کند و همچنین بیش از سه ساعت تماشای روزانه تلویزیون احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

 به گفته کارشناسان دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه هاروارد، هر قدر بیشتر پای تلویزیون بنشینید گروهی از مشکلات جسمی و روانی به سراغ شما می‌آیند تا جایی که حتی زمان مرگتان را نیز جلو می‌اندازند.

دکتر استیفن کوپکی متخصص قلب و استاد امور پزشکی در مرکز تخصصی مایوکلینیک در روچستر یادآور شد: خطر افزایش احتمال بروز بیماری‌ها در رابطه با تماشای تلویزیون می‌تواند به اندازه خطر فاکتورهای دیگر مثل افزایش کلسترول، افزایش فشارخون و یا حتی استعمال دخانیات باشد.

به گفته کارشناسان، امروزه تماشای تلویزیون به اندازه یک بیماری مسری، فراگیر شده است و در اروپا میانگین روزانه انجام این کار سه تا چهار ساعت است. در آمریکا اوضاع از این هم وخیم‌تر است به طوری که میانگین روزانه تماشای تلویزیون 5 ساعت برآورده شده است.

متخصصان ابراز ناامیدی کرده‌اند که این روزها نه تنها مردم برای حفظ سلامت خود میزان فعالیت‌های بدنی‌شان را بالا نمی‌برند بلکه گرایش آنها هر روز به زندگی کم تحرک و یکجا نشستن افزایش پیدا می‌کند و این امر سلامت جوامع بشری را واقعا به خطر انداخته و هزینه‌های بهداشت و درمان را نیز افزایش داده است.

 

کد خبر 137909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز