یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

پینه یا برآمدگی، شایع‌ترین مشکل پا محسوب می‌شود و بیشتر در زنان دیده می‌شود.

call_bef

این عارضـــه در حقیقت یک نوع برآمدگی متورم است که در شست پا ظاهر می‌شود و بسیار دردناک و غیرقابل تحمل است. گاهی اوقــات این برآمــــدگی باعث انحراف شست پا می‌شود و آن‌ را به سمت انگشت دیگر می‌کشاند. یکی از بارزترین دلایل ایجاد پینه در شست پا، پوشیدن کفش‌هایی است که مناسب پا نیستند و عمدتا تنگ هستند.تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهند که نیمی از جمعیت زنان آمریکا از این عارضــــه رنج می‌برند و دلیل آن نیز پوشیــــدن کفـش‌های تنگ است. بیشــتر زنان ترجیح می‌دهند آخرین مد کفش‌ها را بپوشـند که بعضی از آنها از استاندارد خوبی برخوردار نیستند و باعث ایجاد پینه می‌شوند. اگر این مشکل برطرف نشود، راه رفتـن را برای فرد سخت می‌کند. اولین مرحله برای برطرف کردن پینه شست پا پیداکردن دلیل اصلی آن است.

بعضـی از نشانه‌های پینه، عمـدتا درد زیاد در بند انگشتان پا، برآمدگی بزرگ و تغییر رنگ پوست مجاور بند انگشتان است. اگر این نشانه‌ها را در پای خود مشاهده کردید، از پوشیدن کفش تنگ جلوگیری کنید.
کفش‌هایی که دارای تخت سفت هستند نخرید؛ زیرا باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شوند. برای کاهش درد می‌توانید از پدهای مخصوص پینه شست پا استفاده کنید که در داروخانه‌ها موجـــود است. این پدها باعث می‌شوند که فشاری روی شــست وارد نشود. اگر راه‌حـل‌های فوق مؤثر نبود، باید به دکتر مراجــــعه کرده و با او مشورت کنید. هر چند این مشکل چندان جدی محسوب نمی‌شود ولی درد آن بسیار زیاد است و ممکن است فرد را از انجام فعالیت‌های روزانه بازدارد.

نرگس عبداللهی

کد خبر 137350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز