شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققین در جدیدترین بررسی‌های خود موفق به کشف رازهایی جدیدی از مقبره «توتنخامون» شدند.

مقبره

به گزارش ایسنا، محققین آمریکایی در جدید‌ترین بررسی‌های خود در مقبره «توتنخامون»، مشهورترین فرعون تمدن مصر باستان، موفق به کشف رازهایی درباره نحوه کفن و دفن وی شدند.

براساس بررسی‌های آنها در زمان مرگ توتنخامون، مقبره وی آماده نبوده و فرعون جوان بسیار سریع دفن شده به طوری که نقوش مقبره روی دیوار‌های گچی مرطوب کشیده شده که حاصل آن به وجود آمدن لکه‌هایی قارچ مانند روی دیوارهای مقبره در طی هزاران سال بوده است.

کشف رازهای جدیدی از مقبره توتنخامون در شرایطی صورت می‌گیرد که با گذشت چندین دهه از کشف این مقبره‌ و مومیایی‌اش هنوز پرسش‌های زیادی درباره‌ زندگی او و دلیل مرگش در سن جوانی بی‌پاسخ مانده‌ است؛ هرچند برخی باستان‌شناسان دلیل مرگ او را در 20 سالگی، افتادن از ارابه اعلام کرده‌اند، ولی در سال‌های اخیر، تئوری‌های مسموم شدن و همچنین ابتلای توتنخامون به بیماری مالاریا که از عوارض شکستگی ساق پا بوده، مطرح شده است.

کشف مقبره توتنخامون که از آن به عنوان کشف قرن نام برده می‌شود، توسط یکی از محققین دانشگاه آکسفورد به نام هاوارد کارتر انجام شد، به همین دلیل آثار ارزشمندی از این مقبره و همچنین اسناد زیادی درباره پروژه‌ای که به کشف این مقبره انجامید، در دانشگاه آکسفورد موجود می‌باشد.

کد خبر 137314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز