همشهری‌آنلاین: یک استاد ارتباطات تاکید کرد که ‌اخلاق حرفه‌‌ای در برخی رسانه‌های ما رعایت نمی‌شود، هم‌چنان که در حوزه ارتباطات سیاسی در سطح جامعه نیز شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها هستیم.

محمدمهدی فرقانی

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فرقانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، درباره اخلاق رسانه‌یی و حفظ حرمت افراد در رسانه‌های امروز اظهار کرد: رسانه‌ها باید حریم‌های اخلاق را رعایت کنند زیرا آن‌ها هستند که الگوسازی و فرهنگ‌سازی می‌کنند، اما آثار بی‌اخلاقی اجتماعی در سطح رسانه‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: این موضوع به یک مشکل جدی در رسانه تبدیل شده است و در شرایطی می‌توان رعایت اخلاق را انتظار داشت که روزنامه‌نگاری ما حرفه‌یی شود.

فرقانی در ادامه افزود: اخلاق حرفه‌یی یکی از ارکان روزنامه‌نگاری حرفه‌یی است و تا زمانی که این نوع روزنامه‌نگاری حرفه‌یی شکل نگیرد، نمی‌توان رعایت اخلاق در رسانه را داشت.

او پیشنهاد کرد: درواقع همه روزنامه‌نگاران باید در حوزه آموزش تخصصی و حرفه‌یی روزنامه‌نگاری فراگیر شوند تا رعایت اخلاق حرفه‌یی به عنوان بخشی از این فرایند ترویج شود.

این استاد ارتباطات تاکید کرد: باید تلاش شود مطبوعات و روزنامه‌ها عمر طولانی داشته باشند و موسسات مطبوعاتی معتبر شکل گیرند تا ساختار روزنامه‌نگاری حرفه‌یی شکل بگیرد.این شرایط نیازمند بسترسازی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای روزنامه‌نگاران است.

مهدی فرقانی در پایان گفت: ‌اخلاق حرفه‌یی روزنامه‌نگاری باید به عنوان یکی از ارکان روزنامه‌نگاری حرفه‌یی مطرح شود و رعایت این موضوع در آن صورت انتظار اخلاق حرفه‌یی منطقی خواهد بود.

more  آشنایی با شیوه‌نامه اخلاق روزنامه‌نگاری آنلاین

more

 روزنامه‌ نگاری و اخلاق

more

 انتشار کتاب اخلاق روزنامه‌نگاری با ترجمه قاضی‌زاده

کد خبر 137221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز