همشهری‌آنلاین: اجلاس سران اتحادیه اروپا و روسیه امروز جمعه رسما در روسیه گشایش یافت ،‌اجلاسی که پیدا کردن راه حل اختلاف موجود بر سر تحریم واردات سبزیجات اروپا توسط روسیه را محور خود قرار داده بود

russia-eu

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیجنی نووگورود دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه، ژوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا و هرمان فان رومپوی ریاست اتحادیه اروپا شب گذشته در نیجنی نووگورود در پانصد کیلومتری شرق مسکو نخستین گفتگوهای خود را در یک ضیافت شام آغاز کردند.

اما مذاکرات رسمی بیست و هفتمین اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا رسما در ساعت ده به وقت محلی امروز جمعه آغاز شد. این سه نفر قرار است در ساعت سیزده و بیست دقیقه به وقت محلی در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کنند.

قرار است در این اجلاس اختلاف های موجود بین دو طرف مورد بررسی قرار گیرد،‌ اختلاف هایی که پس از تصمیم مقامات روسیه برای تحریم واردات سبزیجات اروپا به کشورشان از بیم باکتری مرگبار ای کولای بوجود آمد.

russia-eu600

این تصمیم انتقادهای شدید اتحادیه اروپا را برانگیخت. سفیر اتحادیه اروپا در مسکو اتخاذ چنین تصمیمی را مغایر با قوانین سازمان جهانی تجارت  دانست،‌ سازمانی که روسیه خواهان پیوستن به آن است.

حذف روادید بین روسیه و اتحادیه اروپا،‌ بحران در لیبی و مسئله سوریه نیز از دیگر موارد مورد مذاکره بین سران اتحادیه اروپا و روسیه در این اجلاس به شمار می‌رود

کد خبر 137214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز