در پی انتشار گزارشی درباره واگذاری نفت تهران به اراک که روز گذشته در روزنامه همشهری به چاپ رسید، دفتر ورزش وزارت نفت توضیحاتی در این باره ارسال کرده است که برای روشن شدن اذهان عمومی، بخش‌هایی از آن را منتشر می‌کنیم.

  • مدیرکل ورزش وزارت نفت، بارها در مصاحبه‌‌های خود با رسانه‌های خبری و حتی خبرنگار محترم نشریه وزین همشهری به این نکته اشاره داشته‌اند که به هیچ عنوان به این مسئله (واگذاری تیم نفت به اراک) ورود نکرده و تابع قوانین دولت هستند.
  •  در تیتر «واگذاری نفت، هدیه سازمان ورزش به اراک» باید به عرض برسانیم که به هیچ عنوان مطلبی به این شکل به خبرنگار شما انتقال نیافته که این مسئله را به عنوان تیتر مطلب خود انتخاب کرده است. این تیتر در شرایطی برای این مطلب انتخاب‌شده که واگذاری تیم نفت به استان مرکزی مصوبه هیات دولت است نه سازمان تربیت بدنی!
  • شاه‌کرمی در گفت‌وگوی خود با خبرنگار همشهری با تاکید بر اینکه نباید به این مسئله ورود کنیم و به اندازه کافی در رسانه‌ها در این خصوص صحبت شده است و من نیز در این خصوص مصاحبه نمی‌کنم خاطرنشان کرده‌اند که: ما در جلسه هیات دولت نبوده‌ایم و تابع قوانین و تصویباتی هستیم که از سوی دولت و مجلس به وزارت نفت ابلاغ می‌شود. طرح موضوع انتقال نفت تهران به استان مرکزی حدود 6ماه مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان جامعه ورزشی بوده و قریب به اتفاق کارشناسان مربوطه مخالف طرح مذکور بوده‌اند. ولی به هر حال بالاترین مقام دستگاه و متولیان امر در وزارت نفت، مجری و تابع قانون می‌باشند که در این خصوص به نحو احسن تمام مقدمات لازم را پیش‌بینی و فراهم‌نموده و با مسئولین محترم استان مرکزی جلسات کارشناسی در خصوص انتقال را برگزار نموده‌اند تا این نقل و انتقال صورت پذیرد مگر آنکه مصوبه مذکور از سوی دولت محترم به نوعی منتفی شود. به هر حال این اداره کل هیچگونه نقشی در تایید و تصویب مصوبات فوق‌الذکر نداشته است.
  • مدیرکل ورزش وزارت نفت به هیچ عنوان در گفت‌وگوی خود عنوان نکرده‌اند که باید برای یافتن پاسخ انتقال نفت به سراغ سجادی بروند. وی در راستای این مطلب اینطور عنوان کرده که: با این حال چرا رسانه‌ها به جای ورود به این مسئله به مشکلات امروز ورزش نمی‌پردازند. باید به سراغ مسئولان ورزش همچون آقای سجادی بروید و از آنها در مورد شرایط امروز ورزش سئوال کنید؛ اینکه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را تعریفی دقیق کنند تا ما در وزارتخانه‌ای مانند نفت بتوانیم با تکیه بر تعریف دقیق این مسئله نسبت به فعالیت‌های تیم‌های ورزشی تحت‌پوشش‌مان تصمیم‌گیری کنیم و بدانیم که قانون «منع هرگونه هزینه‌کرد دولت در بخش حرفه‌ای» را باید در کدام بخش‌ها اعمال کنیم.

پاسخ روزنامه همشهری:

1- محتوای ‌ نامه دفتر ورزش وزارت نفت با محتوای‌گزارش دیروزهمشهری یکی است و نکته متناقضی در این دو مطلب وجود ندارد.2- در این نامه به تیتر گزارش همشهری اشاره شده که با گفته‌های مدیرکل محترم ورزش وزارت نفت همخوانی ندارد. این در حالی است که در تیتر این گزارش نقل قولی از ایشان نیست و برداشتی است که از محتوای کل گزارش انجام شده. بدیهی است که روزنامه‌نگار، مختار است تیتر گزارش را براساس محتوای گزارش و سلیقه‌اش انتخاب کند و این به معنی منتسب کردن این تیتر به گفته‌های فرد مصاحبه شده نیست، مگر اینکه در تیتر اشاره شده باشد که این یک نقل قول مستقیم یا غیرمستقیم است.

3- در این نامه اشاره شده که این انتقال مصوبه هیأت دولت است نه سازمان تربیت بدنی. این در حالی است که رئیس سازمان تربیت بدنی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور در جلسات هیأت دولت حضور دارد و مصوبات مورد تایید دولت، مورد تایید سازمان تربیت بدنی هم هست.

4- در بند دیگری از این نامه، مدیرکل محترم ورزش وزارت نفت مدعی است که ایشان خواسته که از آقای سجادی نه درباره واگذاری تیم نفت که درباره موضوعات روز ورزش سؤال کنیم. کاملا بدیهی است که موضوع انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان‌ها که اکثر نمایندگان مجلس را هم به واکنش واداشته، جزء مهم‌ترین موضوعات روز ورزش ایران محسوب می‌شود. آیا این روزها در ورزش، موضوعی مهم‌تر از این سراغ دارید؟

کد خبر 137192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز