بیش از 80هزار تماشاگری که برای دیدن بازی رفت فینال جام حذفی به ورزشگاه آزادی رفته بودند، از دیدن یک بازی پرگل و مهیج لذت بردند و در پایان این پرسپولیس بود که با برتری 4 بر 2 گام بزرگی به سوی قهرمانی برداشت.

فوتبال

 البته این نتیجه تحت‌تأثیر تصمیمات فغانی، داور بازی قرار گرفت و پرسپولیس این شانس را داشت که مثل بازی نیمه نهایی بخش زیادی از بازی را مقابل حریف 10 نفره بازی کند. داور همچنین 2پنالتی به نفع مردان دایی اعلام کرد که فقط یکی از آنها تبدیل به گل شد.نیمه اول در حالی آغاز شد که انتظار می‌رفت پرسپولیس با توجه به میزبانی، دیداری تهاجمی را در دستور کار قرار دهد ولی بر خلاف انتظار این ملوان بود که شروع بهتری نسبت به تیم میزبان داشت. ملوانی‌ها در همان دقایق ابتدایی با انجام بازی تک ضرب توپ و میدان را در اختیار گرفتند و 2موقعیت مناسب را هم از دست دادند.

پس از گذشت چند دقیقه فشار ملوان روی دروازه پرسپولیس کمتر شد و بازی به تعادل کشیده شد، با وجود این پرسپولیس نتوانست موقعیتی به دست آورد. اولین گل این فینال پرگل در دقیقه 34 به ثمر رسید. زننده این گل ملوان بود و این شوک بزرگی برای پرسپولیس میزبان و هوادارانش محسوب می‌شد. محمد رستمی سانتر کوتاه در محوطه جریمه را درحالی‌که مدافعان پرسپولیس ساکن بودند، وارد دروازه حقیقی کرد. پرسپولیس بعد از دریافت گل اول احساساتی شد و بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داد.

در دقیقه 38 اتفاق مهمی افتاد و ملوان با تصمیم بحث‌انگیز داور 10نفره شد. حمید علی‌عسگر در پشت مدافعان ملوان قصد فرار داشت که ابوالحسن جعفری او را متوقف کرد و فغانی هم با این استدلال که بازیکن پرسپولیس در موقعیت تک‌به‌تک قرار دارد، مدافع ملوان را اخراج کرد. 10 نفره شدن ملوان شرایط بازی را تغییر داد و پرسپولیس فرصت خوبی پیدا کرد تا شکست را به پیروزی تبدیل کند. پرسپولیس در دقیقه 45 صاحب ضربه پنالتی شد.در این لحظه فغانی باز هم در صحنه‌ای مشکوک برای پرسپولیس پنالتی گرفت ولی ضربه مازیار زارع به تیر افقی دروازه خورد و به بیرون رفت.

پرسپولیس اما در نیمه دوم شروع خوبی داشت و در دقیقه 47 توسط‌ نورمحمدی به گل تساوی رسید. قابل پیش‌بینی بود که پرسپولیس با استفاده از برتری عددی‌اش می‌تواند گل‌های بعدی را هم بزند و در دقیقه 63 با فرار ‌نوروزی به گل برتری رسید. البته ملوان 6 دقیقه بعد با ضربه سر نزهتی به گل تساوی رسید ولی حفظ نتیجه برای تیم میهمان در دقایق نسبتا طولانی باقیمانده ممکن نشد. در دقیقه71 محمد نوری که بهترین بازیکن زمین بود با چرخشی دیدنی در محوطه جریمه گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند.

ضربه نهایی به تیم ملوان در دقیقه 84 بود که فغانی برای بار دوم در این بازی یک پنالتی به زیان این تیم اعلام کرد و این بار محمد نوری آن را تبدیل به گل کرد‌. 2دقیقه بعد از این گل محمدرستمی هم از بازی اخراج شد تا ملوان بازی را 9 نفره به پایان ببرد. پرسپولیس با این نتیجه حالا بخت اصلی قهرمانی جام حذفی به شمار می‌رود و درصورت شکست با حداقل گل در بازی برگشت روز جمعه هم می‌تواند جام را بالای سر ببرد. در همین حال ملوان هم ناامید نیست و با حمایت تماشاگرانش به‌دنبال پیروزی با اختلاف 2گل و تغییر سرنوشت فینال خواهد بود.

محرومیت نوروزی و نزهتی از بازی برگشت

 کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، روز گذشته تماشاگر فینال جام حذفی بود. علی پروین سرمربی پیشین پرسپولیس هم در ورزشگاه حاضر شد. تماشاگران هم او را تشویق کردند و علی دایی هم وقتی پروین را در ورزشگاه دید، برایش دست تکان داد تا به او خوشامد بگوید.‌ هادی نوروزی با کارت زردی که گرفت دیدار برگشت با ملوان را به‌دلیل 2اخطاره بودن از دست داد. محمد نزهتی از ملوان نیز با دریافت کارت زرد بازی برگشت را از دست داد، ولی هادی تامینی که در این بازی محروم بود به ترکیب ملوان برمی‌گردد.

کد خبر 137075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز